Gå til innhold

Den uoffisielle lille AV8 tråden


Anbefalte innlegg

Etter at mitt elskede NF7-S tok en litt for tidlig kveld for noen uker siden har jeg endelig kommet meg til å få oppgradert pc'en med et AV8.

 

Men et par spørsmål:

 

Er det ikke mulig å bruke 3 RAM brikker på dette kortet? Jeg har 2x256 og en 512 brikke.

 

Hvorfor vises ikke primary slave disken min i Windows? Alt ser vel ut i BIOS og under POST. (Dette er kanskje ikke et HK problem men jeg valgte å poste disse spørsmålene i samme post i stedet for å starte 2 tråder)

 

 

Håper noen kan hjelpe en forvirret stakkar ;)

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også AV8. Slik jeg skjønner det i brukermanualen,så kan du ikke bruke 3 rambrikker. Du må bruke1, 2 eller 4.

 

Angående slavedisken din,så har du enten koblet kablene feil,har feil innstillinger i bios,eller så har du satt jumperen på disken feil. Det er en IDE disk ikke sant?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Slenger inn et spørsmål her jeg i forbifarten: Er du/dere fornøyd med hovedkortet deres? Tenker selv å kjøpe meg Abit AV-8 3rd Eye samt AMD64 3000+ Winchester fra Komplett.

Jeg er hvertfall knall fornøyd med mitt AV8-3RD EYE!

Fint å høre. Det kortet ligger rimelig lavt i pris og (Komplett).

For se om jeg klarer vente til Venice cpuene kommer!

 

Edit: Forresten ser i prisguiden at s-ata ytelsen kan være ganske lav? Noen meninger på det, noen? Har lest noen reviews og for da god omtale, men har ikke kommet over noen diskkontroller tester enda.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Er mega fornøyd, stødigste hovedkortet jeg har eid.

Det5 klokker skikkelig bra.

Har et AV8 ikke third eye.

1gb OZC 3200 plat.ed.rev2 ram.

3500+cpu med Newcastlekjerne,

Kjører forøvrig 3500+@2670 (fsb 267*10) med htt4/ddr400 og følgende ramtimmings 2,5-4-3-10 1T.

Cpu V =1,675 ram V = 2,65 (rammen funker bedre på lavere spenning merkelig nok,prøvde 2,8 V men da yter den dårligere).

Har kjørt div mem/torture tester og systemet er fjellstøtt.

Cpu vifta jeg bruker er Giant ufo fra NorthQ(komplett/itbutikken 285 kr) bråker minimalt og kjøler utrolig.ANBEFALES.

Har bare orginal chieftech 360w psu men den duger da skjermkortet bare er et 9600 non pro 300mhz@450, trekker ikke allverden strøm det.

Ps: lær deg å bruke vifte styringa i Yguru, funker genialt bra.

 

Kan ikke klage på diskytelsen uten at jeg har det store grunnlaget å sammenligne med,

Scorer greit i Sandra sine Benchmarks,Kjører 2*WD raptor 36 gb i Raid 0.

Endret av guran1942
Lenke til kommentar
Er mega fornøyd, stødigste hovedkortet jeg har eid.

Det5 klokker skikkelig bra.

Har et AV8 ikke third eye.

1gb OZC 3200 plat.ed.rev2 ram.

3500+cpu med Newcastlekjerne,

Kjører forøvrig 3500+@2670 (fsb 267*10) med htt4/ddr400 og følgende ramtimmings 2,5-4-3-10 1T.

Cpu V =1,675 ram V = 2,65 (rammen funker bedre på lavere spenning merkelig nok,prøvde 2,8 V men da yter den dårligere).

Har kjørt div mem/torture tester og systemet er fjellstøtt.

Cpu vifta jeg bruker er Giant ufo fra NorthQ(komplett/itbutikken 285 kr) bråker minimalt og kjøler utrolig.ANBEFALES.

Har bare orginal chieftech 360w psu men den duger da skjermkortet bare er et 9600 non pro 300mhz@450, trekker ikke allverden strøm det.

Ps: lær deg å bruke vifte styringa i Yguru, funker genialt bra.

 

Kan ikke klage på diskytelsen uten at jeg har det store grunnlaget å sammenligne med,

Scorer greit i Sandra sine Benchmarks,Kjører 2*WD raptor 36 gb i Raid 0.

Anbefaler at du kjøper deg en Guru-Klokke til AV8 kortet ditt. Den er genial!

Lenke til kommentar
Anbefaler at du kjøper deg en Guru-Klokke til AV8 kortet ditt. Den er genial!

Er klar over konseptet, men føler at jeg nå har stabil maskin,som ikke trenger noen overvåkning utover programvaren til abit.

Trenger i grunnen ikke flere kabler og duppeditter rund og på pcen :yes:

Men takk for tipset :yes: .

Kjekt å kunne overvåke temperaturer når man spiller eller kjører 3DMark.

Den sier også ifra når man har fått mail,det liker jeg.

Absolutt verdt de 175 kr den koster.

Lenke til kommentar
Cpu temp ligger på 58-60 grader selv etter en time med full load test(@2670mhz),detter til normale 48-50 på noen små sekunder etter avsluttet test,så temp er ikke noe problem. :yes:

Nå ser det ut som det AV8 kortet har, som så mange andre, problemer med å vise riktig temp, så du skal ikke se bortifra at du egentlig har 10 grader lavere temp :-)

Fint å høre du er fornøyd med kortet, burde være en fin og rimelig overgang fra A-XP til A-64.

HK med PCIe for kommer senere :yes:

Forresten, er kortet kresent på minne? Jeg har 2x512MB Corsair Value!

Ser på Abits AV8 forum at noen har problemer med at enheter reinstalleres ved varm(re)start, har du vert borti noe slikt?

 

Edit: Ja forresten, har du prøvd å starte med en USB flashpinne eller harddisk?

 

Edit2: Har mer her hehe, den uGuru skjermen, hvor stor er den? Er det touchscreen, altså at du trykker på skjermen for å velge over/under-klokking hvilken vifte og temperator som skal vises etc eller gjøres det gjennom de tre knappene på toppen?

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat installert et AV8 med en 3500+ Winchester samt en TT Big Water. Funker som fy, 36 grader idle med 1400rpm på radiatoren. Lydløst! :yes: Akkurat det jeg gikk etter. Har ikke frest igang noen 3dmark eller cpu torture tester enda, men etter 2 timer WoW spilling var tempen på 43 grader.

 

Jeg har også 2*512 Corsair Value RAM så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat installert et AV8 med en 3500+ Winchester samt en TT Big Water. Funker som fy, 36 grader idle med 1400rpm på radiatoren. Lydløst! :yes: Akkurat det jeg gikk etter. Har ikke frest igang noen 3dmark eller cpu torture tester enda, men etter 2 timer WoW spilling var tempen på 43 grader.

 

Jeg har også 2*512 Corsair Value RAM så det er ikke noe problem.

Flotters, slipper da å måtte investere i helt nye brikker. Tenke på å kjøpe meg vannkjøling selv men utsetter til jeg har fått meg s939 istedet for det s-A som jeg har nå. Etter å ha lest hele Bigwater tråden er jeg litt skeptisk til det settet, men samtidig er det en kjempefin "entry" inn i vannkjøling.

Lenke til kommentar
Cpu temp ligger på 58-60 grader selv etter en time med full load test(@2670mhz),detter til normale 48-50 på noen små sekunder etter avsluttet test,så temp er ikke noe problem. :yes:

Nå ser det ut som det AV8 kortet har, som så mange andre, problemer med å vise riktig temp, så du skal ikke se bortifra at du egentlig har 10 grader lavere temp :-)

Fint å høre du er fornøyd med kortet, burde være en fin og rimelig overgang fra A-XP til A-64.

HK med PCIe for kommer senere :yes:

Forresten, er kortet kresent på minne? Jeg har 2x512MB Corsair Value!

Ser på Abits AV8 forum at noen har problemer med at enheter reinstalleres ved varm(re)start, har du vert borti noe slikt?

 

Edit: Ja forresten, har du prøvd å starte med en USB flashpinne eller harddisk?

 

Edit2: Har mer her hehe, den uGuru skjermen, hvor stor er den? Er det touchscreen, altså at du trykker på skjermen for å velge over/under-klokking hvilken vifte og temperator som skal vises etc eller gjøres det gjennom de tre knappene på toppen?

Tror nok tempmålingen er riktig, teste Winnie cpuen til en kamerat i min maskin og fikk samme tempmåling på den som han har i sin maskin,(Asus sli deluxe hk med samme vifte og samme kabinett).

Newcastle kjernen er ca 10 grader varmere en Winnie på samme overklokk. :roll:

Lenke til kommentar
Cpu temp ligger på 58-60 grader selv etter en time med full load test(@2670mhz),detter til normale 48-50 på noen små sekunder etter avsluttet test,så temp er ikke noe problem. :yes:

Nå ser det ut som det AV8 kortet har, som så mange andre, problemer med å vise riktig temp, så du skal ikke se bortifra at du egentlig har 10 grader lavere temp :-)

Fint å høre du er fornøyd med kortet, burde være en fin og rimelig overgang fra A-XP til A-64.

HK med PCIe for kommer senere :yes:

Forresten, er kortet kresent på minne? Jeg har 2x512MB Corsair Value!

Ser på Abits AV8 forum at noen har problemer med at enheter reinstalleres ved varm(re)start, har du vert borti noe slikt?

 

Edit: Ja forresten, har du prøvd å starte med en USB flashpinne eller harddisk?

 

Edit2: Har mer her hehe, den uGuru skjermen, hvor stor er den? Er det touchscreen, altså at du trykker på skjermen for å velge over/under-klokking hvilken vifte og temperator som skal vises etc eller gjøres det gjennom de tre knappene på toppen?

Tror nok tempmålingen er riktig, teste Winnie cpuen til en kamerat i min maskin og fikk samme tempmåling på den som han har i sin maskin,(Asus sli deluxe hk med samme vifte og samme kabinett).

Newcastle kjernen er ca 10 grader varmere en Winnie på samme overklokk. :roll:

Ok, har du opppdatert BIOS etter at du fikk kortet ditt? For kanskje Abit har fikset tempen med en senere BIOS update :hmm: .

At Venice kan se ut som holder lavere temp enn de to/tre forgående kjernene er jo positivt :thumbup:

Edit: Hmm, hvor ble det av Hamilton11 som jo startet denne tråden da? :hmm:

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Jeg er her jeg men har brukt litt tid på å lære meg å overklokke dette kortet.

 

uGuru klokken er ikke touchscreen, alt blir styrt av 2 knapper på toppen (den 3 er påknapp for maskinen)

Kortet virker stabilt å fint for meg, litt pinlig men det med slavedisken viste seg å være en dårlig p-ata kabel.

Lenke til kommentar

Hamilton

Cpu/vifte type?

Klokke resulat?

 

Han som jeg lånte cpu av har n4 chipset, har døpt hk til model: Steven King (etter filmen christine).

Han har utrolig mye trøbbel med ustabile drivere/driver feil.

Kortet lever helt sitt eget liv. :mad:

Endret av guran1942
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...