Gå til innhold

Komplett selger AMD 64 4000+ til 2000kr, eller ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fekk idag svar fra komplett:

 

Hei

 

Dette er en 130nmm CPU med 512KB og den er identisk med den gamle 130nm CPUen

som vi solgte (3500+Newcastle). Vi kontaktet AMD for noen uker siden for å

sjekke om disse som heter "AS" er opprinnelig 1MB med halvparten disablet, men

vi har desv. ikke fått noen tilbakemelding på dette.

--------------------------------------------------------------

 

 

Sendte tilbake en mail der eg spurte om de kunne sjekka batch nummeret på en CPU. Hvis batch nummeret begynner på CAA2C så er det Clawhammer med 512KB cache disablet og den har gode overklokkings potensiale.

Hvis batch nummeret begynner på CAAZC så er det Clawhammer, men de klokker ikkje like bra som CAA2C..

 

Håper de tar seg bryet med å sjekke batch nummeret til en enkelt CPU..

 

 

*UPDATE*

 

Fikk denne mailen:

 

Heisan,

 

Dette er desv. ikke så lett da vi har over 800stk. på lager med ulike batcher.

Som du sikkert skjønner vil de vi da sjekker ikke samsvare med de som kansje

blir bestilt osv mtp. batch. :-(

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Jeg fikk min 3500+ ASBOX lørdag, og den har steppingen

ADA3500DEP4AS

CAAZC 0442GPMW

 

som ikke skal være av de beste steppingen ifølge bl.a. erfaringene på xtremesystemsforumet. Ach. Men jeg har bra vannkjøling å slenge på den, så jeg skal vel greie å tvinge den i kne. Satser på ihvertfall 2,6ghz.

Lenke til kommentar

Jeg har foreløpig ikke noe komplett system å kjøre cpuen på, et DFI NF4 Ultra -D og et PCIe- skjermkort er på vei i posten. Jeg kommer til å kjøre systemet på luftkjøling de første 2-3 dagene før jeg får monter vannkjølinga og lekkasjetestet den, og så fremst alt funker som det skal vil jeg klokke cpuen på luft (boxed- kjøling) før jeg hiver på vannkjølinga. Jeg har lest om endel sinnsykt høye temperaturer på denne cpuen selv på vann, og kan ikke skjønne annet enn at spinnville temperatursensorer spiller inn her også. Men vi får se.

Lenke til kommentar

Hovedkort + skjermkort er ankommet postkontoret, men jeg får ikke penger før fredag (student ja), så da blir de casha ut og montert fortere enn Svint (stålull med såpe). Imens kan jeg jo nevne at jeg kom over en kar på xtremesystems med nesten samme steppingen på cpu link. Står ikke hva slags kjøling han bruker da, men lenger ned på samme sida har han tynet 50mhz mer ut av cpuen. 2750mhz er vel ok.

Ser forresten at folk synser om 3500+ San Diego cpuer med 1mb L2 og 2,0ghz. Hvis ikke prisen bli helt hinsides tror jeg dette kan bli en knall cpu, ihvertfall hvis den klokker like bra som alle Venice- preview'ene jeg har sett. Men jeg hadde ikke tid til å vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...