Gå til innhold

K700i Phone monitor: Bluetooth og XP SP2 problemer


Anbefalte innlegg

Har en K700i hvor jeg ikke lenger får tilgang til telefonminnet gjennom software som fulgte med telefonen: phone monitor.

 

For en tid tilbake installerte jeg SP2. Har et emagic bluetooth adapter kjøpt på Komplett. Telefonen fungerte OK og jeg kunne få tilgang til telefonen og telefonminnet gjennom "Mine telefoner" som ble installert med Sony Ericsson PC-suite software.

 

Men i forbindelse med at en bluetoothmus ikke fungerte lenger måtte jeg kjøre recovery og installere all programmvare på nytt. Både WinXP, SP2 og PC suite. Har aldri installert Widcom driverene som fulgte med bluetooth usbadapteret.

 

Og nå hvis jeg kobler til med bluetooth får mobile phone monitor kontakt med telefonen (hake som først blinker gult og går over i fast grønn) men får ikke lenger tilgang til den i "Mine telefoner". I den mappen står bare ikonet "ikke tilkoblet". Ved å høyreklikke på bluetooth enheter i toolbar kan jeg velge "send fil" og så overføre fil til K700 uten problemer. Men det går ikke fra mobil til pc. Da får jeg melding i telefonen at bluetooth er opptatt.

 

Com-portene som står "mine bluetooth enheter" er ulike. Når jeg klikker på engenskaper for telefonen er det valgt com 4-5-7. Når jeg ser på Com porter generelt i "bluetooth enheter" er com 5-6-7 oppgitt som porter for telefonen. Men jeg har i Phone Monitor aktivert alle comporter som telefonen krever.

 

Filbehandling mot K700i fungerte altså bra før recovery. Så jeg har ikke så veldig lyst til å forsøke å installere Widcom drivere for å se om dette vil fungere da.

 

En annen ting er også at bluetooth musa ikke lenger vil fungere skikkelig. Den faller stadig ut og har problemer med forsinkelser.

 

Noen som har erfaring om dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...