Gå til innhold

øreplugger: koss the plug vs. sennheiser mx500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt mx500, synes ikke lyden var så fantastisk, litt kort kabel, og de gikk fort istykker. Jeg kommer nok til å kjøpe meg The Plug. Den er bedre isolert, så du slipper lyd utenifra, og de ved siden av deg slipper trance-lyden som brer seg ut på bussen (verste jeg vet)

 

Mine 50

 

Christoffer

Lenke til kommentar

kjøpte nylig the plug etter å ha lest alt skrytet om den..

 

den passet absolutt ikke for mitt øre. og mer upraktisk øreplugg skal man lete lenge etter.

 

de fungerer på samme prinsippet som sov i ro og slike ørepropper, eneste forskjellen er at koss the plug siger så raskt ut igjen etter og ha blitt komprimert at man har ikke sjangs og få de inn i øra.

 

etter mye irritasjon tok jeg frem saksa og stusset ned et par av hettene til plug'n tild e ble passelig. da fikk jeg de hvertfall til å sitte godt i øra, men da kom neste skuffelse.. lyden. den er skikkelig "ullen" og fæl. go bass er det, men det veier ikke opp for mangelen på mellomtone og diskant.

 

ville fått testa koss the plug i butikk eller hos en kompis før jeg tok et valg visst jeg var deg. for dette var hvertfall ikke pluggen for meg..

 

edit: noen som har link til disse sony pluggene det snakkes om her?

Endret av phax
Lenke til kommentar
Jeg har the plug fra koss. For mitt bruk så gir de god nok lyd.

Et problem med the plug er du vil før eller siden slite ut alle de uskiftbare delen, og jeg har ikke sett noen som har solgt de løst.

Slitt ut/gått i stykker

 

Koss har livstidsgaranti, ta dem med tilen butikk som selger koss (spaceworld) og si at de ikke har holdt lenge nok, så sende de dem inn, og du får nye.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg har både MX400, MX500 og The Plug liggende, og har brukt dem en del begge to.

 

Koss'en ble fort pensjonert etter å ha hørt diverse alternativer.

Jo, den isolerer greit nok hvis du får trøkka den riktig inn, men lyden er elendig i forhold til de to Sennheiserne og andre ok øretelefoner.

 

Jeg prøvde også å modifisere The Plug som det står her:

http://www.headwize.com/projects/cmoy4_prj.htm

 

Det ble vel litt bedre, men stadig ikke noe jeg ville giddet å bruke.

 

Spar heller til Shure E2c hvis du vil ha gode plugger, det er definitivt verdt penga.

Jeg har ikke hørt den Sony'en som blir nevnt her, men den får grei nok kritikk fra folk som har sammenliknet den med annet.

Shure'en er nok noen hakk bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...