Gå til innhold

Hvilken poison bruker du som rogue, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en lvl 34 rogue og bruker nå, for det meste, Instant poison II og crippeling poison. Instant poison gjør umiddelbar damage og crippeling poison har en 30% sjangse til og sløve motstanderens "move speed" med 50% i 12 sek.

Jeg liker f.eks. ikke å bruke deadly poison - da denne gjør skade over tid og kan gjenopplive "offeret" (:D) ved f.eks. gauge.

Det var da min mening foreløpig, og er interessert i hva dere andre tenker og gjør.

Kunne også vært greit å fått innspill om det er vits å specce poison i talents treet, og hvilke poisons som er best end-game.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hmm.. jaja, får vel ramse opp hele "lista".

PvE - Dobble Instant Poison eller Deadly Poison, kommer an på humøret, dobble IP er pga. det gjør fin skade, og jeg går i tillegg Assa/Subt så jeg har litt ekstra sjanse til å få inn noen poisons, samme med Deadly Poison som gjør fin skade med 5 adds på et target. (Til dere som tenker "Åååh, for en noob, ikke bruke Crippling og greier..", vel, jeg pleier som oftest å starte med en Ambush, 65% sjanse til Crit med Subtlety og Assasination crit. specs, og 5/5 på Iniative som har 75% sjanse til å adde et ekstra combopoint, derretter pøse ut 2 SS, nå er den oppe i 4 Combo Points, spare opp en Imp. Gouge, fienden ligger som oftest nede på 25% liv her, dermed runde av med en 5 Combo-Evisc, og byttet er som oftest dødt. Så de får nok ikke tid til å løpe nei :p).

PvP mot Casters: Mind-Numbing Poison, denne gjør så "Cast-time" blir redusert med x% (kommer an på level på poisonen), noe som er ypperlig mot f.eks Fire Mage, eller casters generelt egentlig.

PvP mot Hunter/Long-range: Crippling kombinert med Instant Poison, Crippling grunnet at byttet ikke vil kunne løpe ifra meg om de slakker meg ned, pga. Crippling's evne til å slakke opp farten på mostanderen. Instant Poison brygges inn pga. litt ekstra skade.

PvP mot Paladin/Healer klasse: Wounding Poison og en miks med Deadly Poison, Wounding gjør slik at Healingen på byttet reduseres med x (kommer an på level på poisonen) over en viss tid, denne poisonen stacker, og er ekstremt fin å ha mot healing-klasser. Og Deadly Poison drar litt og litt HP fra byttet over x-tid. Temmelig finurlig.

Disse kombinasjonene bruker jeg iallefall, har funnet dem på selv, de er vel egentlig temmelig logiskt valgt også da men.. Funker til sitt bruk :)

Endret av Artex
Skrevet

Jeg er helt enig med det du sier, Artex.

Bortsett fra en ting: Deadly poison mot paladins/healers. De fleste healere har spells som fjerner poison med en gang (f.eks. paladinens purify). Så hvis du kjemper mot en paladin som faktisk har hotkey'ene sine i fingra vil aldri en poison få den effekten du vil (den eneste grunnen til å ikke fjerne poison er gouge).

Jeg bruker også ambush taktikken, og fordi jeg bruker 2 kniver (har ikke prøvd hotswap addon ennå) synes jeg det er greit med instant poison fordi den øker skaden jeg gjør ganske mye.

Skrevet
Jeg er helt enig med det du sier, Artex.

Bortsett fra en ting: Deadly poison mot paladins/healers. De fleste healere har spells som fjerner poison med en gang (f.eks. paladinens purify). Så hvis du kjemper mot en paladin som faktisk har hotkey'ene sine i fingra vil aldri en poison få den effekten du vil (den eneste grunnen til å ikke fjerne poison er gouge).

Jeg bruker også ambush taktikken, og fordi jeg bruker 2 kniver (har ikke prøvd hotswap addon ennå) synes jeg det er greit med instant poison fordi den øker skaden jeg gjør ganske mye.

Ah.. Ja, du sier noe, dette har jeg egentlig ikke lagt noe særlig merke til, har ikke hatt noe store problemer mot paladins på Sunstrider isåfall.

Eneste er om jeg møter på paladins 5+ over meg, det går bare ikke i det hele tatt, ellers er jeg ikke så spessielt begeistret for priests, men dette fikser Wounding Poisons. Hvor spiller du forresten, VinterUlv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...