Gå til innhold

Forskjellen mellom unbuffered og reg minne


sjoko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil minne som er EEC/REG fungere på HK som tar ECC/Unbuffered?

Nei, jeg tror ikke det. De fleste hovedkort tar bare non-ECC unbuffered. Reg minne er ment for servere med mange minnemoduler og er treigere. Så hvis du ikke har planer om 8 GB minne eller så, er ikke dette noe å tenke på.

 

ECC er feilkorreksjon, det kan ha noe for seg også for mer vanlig bruk hvis du er paranoid når det gjelder stabilitet og dataintegritet.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Vil minne som er EEC/REG fungere på HK som tar ECC/Unbuffered?

Nei, jeg tror ikke det. De fleste hovedkort tar bare non-ECC unbuffered. Reg minne er ment for servere med mange minnemoduler og er treigere. Så hvis du ikke har planer om 8 GB minne eller så, er ikke dette noe å tenke på.

 

ECC er feilkorreksjon, det kan ha noe for seg også for mer vanlig bruk hvis du er paranoid når det gjelder stabilitet og dataintegritet.

Man får brukt REGGA minne, men jeg vet ikke om man får utnytta det. Jeg kjører med 1 GB ECC nå. Men jeg merker ikke noe særlig forskjell fra vanlig.

Lenke til kommentar
Vil minne som er EEC/REG fungere på HK som tar ECC/Unbuffered?

Nei, jeg tror ikke det. De fleste hovedkort tar bare non-ECC unbuffered. Reg minne er ment for servere med mange minnemoduler og er treigere. Så hvis du ikke har planer om 8 GB minne eller så, er ikke dette noe å tenke på.

 

ECC er feilkorreksjon, det kan ha noe for seg også for mer vanlig bruk hvis du er paranoid når det gjelder stabilitet og dataintegritet.

Man får brukt REGGA minne, men jeg vet ikke om man får utnytta det. Jeg kjører med 1 GB ECC nå. Men jeg merker ikke noe særlig forskjell fra vanlig.

Så du mener at jeg burde kunne kjøre Corsair XMS3200LL TWINX DDR400 ECC/REG 1024 MB på et ASUS A8N SLI kort?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...