Gå til innhold

Luft fra kabinettet og gjennom radiatoren = OK?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men om du kommer til å merke særlig forskjell i temperatur er en annen sak.

 

Kjører pr i dag med ett oppsett der jeg henter "kald" luft fra toppen av kabinettet og blåser det inn, men tviler på at forskjellen er nevneverdig om jeg snur viftene.

 

Dersom du har en liten radiator vil jeg tro det spiller større rolle at den får kald luft kontra en stor. (uten at jeg har selv testet det ut. Det sier vel seg selv ? )

Lenke til kommentar
Ja, men om du kommer til å merke særlig forskjell i temperatur er en annen sak.

 

Kjører pr i dag med ett oppsett der jeg henter "kald" luft fra toppen av kabinettet og blåser det inn, men tviler på at forskjellen er nevneverdig om jeg snur viftene.

 

Dersom du har en liten radiator vil jeg tro det spiller større rolle at den får kald luft kontra en stor. (uten at jeg har selv testet det ut. Det sier vel seg selv ? )

dette har faktisk ganske mye å si... jeg merket ihvetfall forskjelll... og jeg tror også det er smartest og dra varmluften ut av kabinettet og opp... istedenfor å blåse varm luft inn i kabinettet...

 

bare prøv da.. og se forskjellen selv?

Lenke til kommentar
dette har faktisk ganske mye å si... jeg merket ihvetfall forskjelll... og jeg tror også det er smartest og dra varmluften ut av kabinettet og opp... istedenfor å blåse varm luft inn i kabinettet...

 

bare prøv da.. og se forskjellen selv?

Som jeg sa :

Dersom du har en liten radiator vil det ha mer å si dersom du har en stor.

Jeg har en Dual Procore radiator, og luften som kommer ut fra den er ikke engang lunken.

Hva som passer best til de forskjellige systemene er 99,9% individuelt.

I min maskin blir den "varme" luften fra radiatoren hentet ut fra kabinettet med en gang den har gått gjennom radiatoren.

Jeg kan og nevne at kabinettet er veldig stort slik at om jeg ikke hadde hentet ut luften med en gang, hadde det hatt lite å si for temperaturen inne i kabinettet.

 

Men som sagt, dette kommer veldig mye an på hvilket system du har.

(system: kabinett, radiator, pumper, harddisker osv osv osv)

 

Edit :

Kan vel tilføye at det er nok sikkert best å hente luften ut fra toppen, da varm luft gjerne vil opp. MEN temperaturmessig er det marginale forskjeller ihvertfall med mitt system.

En annen ting som spiller inn her er hvor mye luft som går gjennom kabinettet utenom radiatorviftene. Har du ingen andre vifter, og blåser varm luft inn vil det øke temperaturen betraktelig i systemet.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Min radiator står bakerst i en 120mm plass(innenfor) og jeg har den til å suge inn, snur jeg vifta får jeg ca. 5-10c varmere cpu.(BW)

 

edit: vis jeg har vifta plassert til å trekke luft ut av kabinettet ligger cpuen på ca. 56-58c etter spilling og når jeg har den til å blåse ligger den på 46-48c ettre mer spilling

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...