Gå til innhold

ClarkConnect 3.0 og ? i stedet for æøå


Anbefalte innlegg

Har et morsomt lite problem. Har en pc som jeg har installert Clarkconnect 3.0 på der jeg har overført hjemmesiden min på. Har apache / php / Mysql og alt fungererer finfint.

 

Problemet mitt er at æøå ikke fungerer så veldig fint. Hos meg blir det spørsmålstegn, og hos andre blir det firkanter der æøå skal være.

 

Har endret språk på ClarkConnect til norsk, og restartet pcen uten at det hjelper.

 

Noen som har gode forslag til hva det kan være?

 

-B

Endret av bono_head
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, har ikke lagt inn noe metatagg enda. Har bare overført sidene fra min andre apacheserver, der de fungerte finfint.

Det er mulig å legge til en language-setting i Apache-config eller i en htaccess-fil (google), men for å støtte W3C-HTML-standardene må sidene uansett ha en language-meta-tag så de anbefaler å gjøre det.

Lenke til kommentar

Alle webfilene mine har metatagger, men det var jo ikke det som var problemet.

 

Jeg ville ha løst problemet uten å måtte ta en eller annen billig snarvei. En annen mulig løsning ville vært å installere clarkconnect 2.0, for da vet jeg det fungerte. Men det var ikke det jeg ønsket å gjøre.

 

Problemet var et tegnsett som ikke var kommentert ut i http.conf på apacheserveren slik at den ble satt foran alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...