Christian_ Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg har fulgt litt med i tråden "Script som viser tv guide?" og har funnet en side som skal være ganske grei å hente ut tv programmer for alle kanalene som er nødvendig og som kan hentes i norge. Poenget er at all informasjonen ligger mellom <!-- Indrag --> og <!-- Flikmeny --> i et html dokument, hvordan kan jeg få lagret all informasjonen mellom regnene i en variabel? takker for alle fornuftige svar m.v.h Christian
dabear Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Føler meg skikkelig grei idag <pre><?php function betweenUniqueStrings($start,$end, $file) { $text = file_get_contents($file); //first occurence of $start in $text $posStartInFile = strpos($text, $start); $textLeftTrimmed = substr($text, $posStartInFile ); $posEndInText = strpos($textLeftTrimmed, $end); //to not trim away the $end $cuttedText = substr($textLeftTrimmed, 0, ($posEndInText + strlen($end))); return $cuttedText;//htmlentities($cuttedText); } echo betweenUniqueStrings('<table class="tvid" cellpadding="0" cellspacing="0">', '</table>', 'http://pub.tv2.no/TV2/') ?> </pre>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå