Gå til innhold

Program som finner problemer


Booter

Anbefalte innlegg

Er det noe program som kan sveipe over PCen å se etter problemer som faktisk fungerer? Vet Sisoft Sandra kan gi noen hint, men skjønner ofte bare halvparten av de meldingene som kommer opp hehe.

 

PCen min er nyinstallert med Win XP SP2 og skal ha fått i seg det som trengs av drivere, men den får plutselig lyst til å hoppe ut av spill eller når den står på lenge så rebooter den. Det er ikke noe virus eller spyware her ifølge NOD32 og SpyBot Search & Destroy. Tempraturene er OK ås det er ikke overopphetingg av noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe program som kan sveipe over PCen å se etter problemer som faktisk fungerer? Vet Sisoft Sandra kan gi noen hint, men skjønner ofte bare halvparten av de meldingene som kommer opp hehe.

 

PCen min er nyinstallert med Win XP SP2 og skal ha fått i seg det som trengs av drivere, men den får plutselig lyst til å hoppe ut av spill eller når den står på lenge så rebooter den. Det er ikke noe virus eller spyware her ifølge NOD32 og SpyBot Search & Destroy. Tempraturene er OK ås det er ikke overopphetingg av noe.

Dette var merkelig, jeg har akkurat det samme problemet! Alle partisjonene på PC'en er formatert, Windows og SP2 er lagt inn på nytt, men enkelte ganger rebooter den uten videre. Skjønner ikke hva det kommer av. Det er ikke virus (har søkt igjennom med Nod32 flere ganger). Jeg kan jo legge til at før jeg formaterte hadde jeg SP2 innstallert og hadde da ikke problemet. Så tror neppe det er SP2 som er feilen.

Endret av Grundig
Lenke til kommentar

Dette kan høres litt tullete ut men men...

 

Jeg hadde et liggnende problem i et spill som heter Silent Hunter 3. Alt funka som det skulle, ikkeno rare lyder eller grafik feil osv, men etter ca 10 mins spilling så reboot marskinen seg. Dette skjedde vær gang jeg spillte.

 

Det som jeg fant ut hvar at lyd driverne til mitt onboard lydkort hvar grunnen til at spillet reboota hele tiden. Man skulle jo nesten tro at om lyd driverene hvar et problem så ville man merke dette på spillet mens man spillte, men det skjedde ikke.

 

Gikk til HK produsenten og lastet ned de nyeste onboard lydkort driverene og spillet funket som en drøm.

 

Bare en tanke... selv uten noen tegn til lyd feil så var det altså lyd driverene. Om du har onboard lydkort så skader det jo ikke å prøve.

Lenke til kommentar

Jeg har nå lastet ned og innstallert programmet du linket til. Den fant utrolig nok noen problemer som nå er rettet. Jeg fatter ikke hvordan de kan ha oppstått ettersom jeg akkurat har formatert OG ettersom jeg er veldig forsiktig med hva jeg legger inn av diverse ting. Uansett har jeg ikke opplevd reboot på en god stund nå. Lar det gå noen dager før jeg kan konkludere om programmet fungerte eller ikke. Jeg vil holde dere oppdatert :thumbup:

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette kan være til hjelp, men Windows har en sånn genial funksjon som gjør at den restarter dersom den finner en feil.

 

Dette kan du imidlertid hake bort. Må da gå på kontrollpanel - system - avansert fanen - inne på en av dem har du en en slik "restart if error"(husker ikke helt hvor, og får ikke sjekket nå^^). Hake denne bort.

Lenke til kommentar
Hm, PC'en rebooter fortsatt uten grunn. Jeg har sjekket med TuneUp osv, men finner ikke noe mer feil. Hva i all verden kan være galt? Finnes det en logg i Windows som kan forklare meg problemet?

kontroller " Hendelsesliste " i " Administrative verktøy " om det kommer opp noe lurt :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...