Gå til innhold

Quad monitor setup på 6800 Ultra SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du bruk for 4 monitorer? 2 stk 20" LCD eller 1 stk 24" LCD holder nok!!?

 

4GB RAM!!? Jeg har selv bestilt meg 2GB OCZ minne, og mange vil sikkert spørre meg hva jeg skal med så mye RAM! 4GB RAM trenger du bare hvis du skal bygge en server!

 

AMD FX-55!? Har den selv, så her kan jeg vel ikke si noe. FX-57 blir lansert 4. April etter det jeg vet, og den burde du vente på da! Ellers gir vel en A64 3500+ mer for pengene...

 

Dessuten hvis du trenger så mye lagringsplass, så kjøp heller noen 300GB externe USB2.0/FW disker fra Maxtor! Mange harddisker inne i en PC skaper mye støy og varme!

 

Kjøp hva du vil for meg, men tror du burde tenke litt mer over hva du bruker pengene dine på ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Tror ikke SLI støtter 4 skjermer

SLI i rett oppsett støtter faktisk bare 1 skjerm. Mulig at du får til Quad oppsett, men da vil ikke ytelsen være all verden, og du får bare spilt på 1 skjerm uansett, om ikke spillet støtter multimonitor.

 

Vurderte selv en slik løsning (Quad monitor), men gikk tilslutt for et Nvidia 6800 Ultra kort (ikke SLI) med to 20" LCD. Dette fungerer veldig bra både til arbeid, film og spill.

 

Når det gjelder 4GB minne, så må du være oppmerksom på at du da ikke vil få rapportert mer en ca. 3GB i XP. Jeg har to maskiner med 4GB og angrer vel litt på det, for det gir lite ytelsesøkning i forhold til 2GB ved vanlig bruk. Det er kun når jeg kjører enorme filer i diverse programmer at det gir en effekt (slipper å bruke harddisken som mellomlager, noe som reduserer ytelsen svært mye).

 

Arcade

Lenke til kommentar
Tror ikke SLI støtter 4 skjermer

SLI i rett oppsett støtter faktisk bare 1 skjerm. Mulig at du får til Quad oppsett, men da vil ikke ytelsen være all verden, og du får bare spilt på 1 skjerm uansett, om ikke spillet støtter multimonitor.

 

Vurderte selv en slik løsning (Quad monitor), men gikk tilslutt for et Nvidia 6800 Ultra kort (ikke SLI) med to 20" LCD. Dette fungerer veldig bra både til arbeid, film og spill.

 

Når det gjelder 4GB minne, så må du være oppmerksom på at du da ikke vil få rapportert mer en ca. 3GB i XP. Jeg har to maskiner med 4GB og angrer vel litt på det, for det gir lite ytelsesøkning i forhold til 2GB ved vanlig bruk. Det er kun når jeg kjører enorme filer i diverse programmer at det gir en effekt (slipper å bruke harddisken som mellomlager, noe som reduserer ytelsen svært mye).

 

Arcade

Enig.

 

Det er bedre å kjøpe 1GB no, og vente med å oppgradere (hvis du har brukt for mer)

Lenke til kommentar

5x400GB, håper du skal kjøre RAID5 :)

 

Skulle jeg satt opp noe slikt noe så tror jeg hadde skilt diskene ut i en egen filserver, og så ville jeg vannkjølt rånemaskinen slik at den hadde vært tilnærmet lydløs.

 

Vet ikke hvor bra SLI vil funke over 4 skjermer, men det du gjerne skal ha er muligheten til å gjøre flere ting samtidig, og det er jo ikke akkurat SLI. Ellers kan du jo også sette opp 2 maskiner og bruke Synergy til å kontrollere begge - et genialt program IMHO.

Lenke til kommentar
Det er bedre å kjøpe 1GB no, og vente med å oppgradere (hvis du har brukt for mer)

Neineinei! Ikke si slikt. Om han kjøper 4 1GB moduler så vil det medfør økt salgsvolum, hvor de så vil produsere mer og så videre, hvor det til slutt ender opp med at jeg kan kjøpe 1GB moduler til halve prisen :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er bedre å kjøpe 1GB no, og vente med å oppgradere (hvis du har brukt for mer)

Neineinei! Ikke si slikt. Om han kjøper 4 1GB moduler så vil det medfør økt salgsvolum, hvor de så vil produsere mer og så videre, hvor det til slutt ender opp med at jeg kan kjøpe 1GB moduler til halve prisen :thumbup:

Du har et poeng :thumbup:

 

PS. kjøp noen til meg og då :p

Lenke til kommentar
Ville nok gått for 2GB minne. 1GB minne er for lite. har pr idag 1.5GB med minne. og quad skjermløsning går nok bra. men da kan du ikke bruke SLI. Er enten eller.

1GB er for lite? Det går -veldig- på hva det skal brukes til... Og hva er det du bruker ditt til?

 

Personlig ville jeg sagt 1 GB med minne høres bra ut.

Lenke til kommentar
Men ingen som faktisk vet om 2x6800U funker ålreit med 4 monitorer?

Det fungerer så lenge du ikke aktiverer SLI-modusen. Da vil skjermkortene fungere uavhengig av hverandre, og hver av dem støtter 2 skjermer. Aktiverer du SLI-modus kan du derimot kun bruke to skjermer.

Lenke til kommentar
Men ingen som faktisk vet om 2x6800U funker ålreit med 4 monitorer?

Det fungerer så lenge du ikke aktiverer SLI-modusen. Da vil skjermkortene fungere uavhengig av hverandre, og hver av dem støtter 2 skjermer. Aktiverer du SLI-modus kan du derimot kun bruke to skjermer.

Høres bra ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...