Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Detter du ut av det trådløse nettverket?


Anbefalte innlegg

Får du kontakt med nettverket og detter ut igjen etter noen minutter så kan det være på tide å oppgradere softwaren/firmwaren på routern. Hadde store problemer at enkelte hele tiden datt ut av nettet, men etter en oppgradering av programvaren på D-Linken så har alt fungert 100% perfekt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en trådløs pc i nettet som har dette problemet opp mot min d-link di-624+. Jeg har siste firmware på den - uten at det hjelper.

kansje du ikke har den aller nyeste likevell? gå inn på ftp serveren til dlink å last ned den aller nyeste du finner til din router derifra ;)

Lenke til kommentar
Får du kontakt med nettverket og detter ut igjen etter noen minutter så kan det være på tide å oppgradere softwaren/firmwaren på routern. Hadde store problemer at enkelte hele tiden datt ut av nettet, men etter en oppgradering av programvaren på D-Linken så har alt fungert 100% perfekt!

Jeg eksperimenterer nå med følgende. Problemet mitt omfatter i hovedsak én bærbar. Den ramler ut i tre-fire minutter ca hver halvtime. Dette intervallet (30 min) stemmer pussig nok godt med strøminnstillingene på den maskinen, som gjør at den går inn i powersave. Jeg har nå slått av dette og sjekker om det hjelper. En annen ting man kan gjøre er å redusere tiden det tar mellom hver gang trådløsruteren sender ut nytt beacon. Jo oftere jo bedre i forhold til at klientene skal 'våkne' og skjønne at de er på SSIDen. Jo lengre mellom jo bedre i forhold til at det blir mindre kapasitet til annen trafikk...

Lenke til kommentar

Problemet med ustabilt WLAN er ein kjent sak med D-Link DI624+..

Sliter med det samme sjølv..

 

I følge diverse nettforum, blandt anna dette, så er det straumforsyninga som ikkje leverer nok straum.

 

Eg la inn nyaste firmware på routeren, men det hjalp ikkje. Sendte deretter ein mail til [email protected] med info om kva problemet er, og HW/Rev og S/N-nummra, samt kjøpsdato, og venter no på at det kjem eit nytt straumadapter i posten.

 

Ganske kjipt og unødvendig, men det skal visstnok hjelpe på probleme. (Får eg håpe - for no er eg dritt lei!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...