Gå til innhold

Patrisjon slettet? - gjennoppretting av filer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har tilbrakt påsken så langt på et privat lan hos noen venner for å ha det gøy å spille spill osv. Alt har funket fint så lang, før det plutselig skjedde noe rart. Fikk en melding nede i høyre hjørne om at en mappe på harddisk D: var ødelagt. Jeg ble veldig skremt, og tenkte at her var det noe galt på ferde. Jeg prøvde å sjekke om den angitte mappen virket, men det stod at mappen var ødelagt. Ettersom jeg var i ett nettverk med andre, tenkte jeg at årsaken kunne være at en annen maskin utførte dette. Jeg handlet raskt og slo av pcn og dro ut min tp-kabel. I det jeg slo av, merket jeg at den samme meldingen kom opp, bare angående en annen mappe. Jeg slo på maskinen uten tp-kabelen i, og skulle se om mappen funket nå. Men da jeg dobbel-klikket på harddisk D:, fikk jeg en ekkel melding opp.

Disken er ikke formatert

Disketten i stasjon D er ikke formatert.

Vil du formatere nå?

| Ja | | Nei |

Jeg trykker da selvfølgelig nei, fordi jeg har mange viktige filer liggende på den disken som jeg ikke har backup av.. :ermm:

Ender opp med at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å formatere da.

Mitt siste håp er at det er noen av dere her på hw.no som vet hvordan jeg kan gjennopprette filene som er blitt borte. Harddisken var på 160Gb og var fylt opp til 130 Gb.

Maskinen min bruker 2 Maxor harddisker, MSI hovedkort og et AMD Athlon XP 2800+

Bruker Windows XP service pack 1, og beskyttes av et program som heter spybot og adaware.

Er mulig noen har hacket seg på meg siden jeg ikke har brannmur, men den ideen er vell lite relevant.

Så hvis du vet hvordan jeg kan gjennopprette de tapte filene, så ville jeg være dypt takknemlig.

På forhond takk for hjelpen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De fleste harddisker kan som oftest reddes, selv med en slik beskjed du faar opp naar du trykker paa en av mappene! Har hatt noe lignende problemer som deg, men endte opp med aa formatere. I ettertid har jeg imidlertid angret sterkt, da sjansene for aa redde den tydeligvis var store ifoelge mine kamerater.

Sist jeg hadde et harddiskproblem som var ganske alvorlig (orker ikke aa skrive detaljene naa), kontaktet jeg en person som fikset disken min for 600,-. Det var en stor lettelse i og med at disken hadde et noksaa omfattende problem og dataene paa den var svaert viktige for meg.

Derfor vil jeg paa det sterkeste anbefale deg aa kontakte noen som jobber med harddisker. Det fins garantert noen som kan hjelpe deg med problemet ditt. Anbefaler deg aa soeke litt paa forumet og se etter hjelp andre steder som f.eks paa nettet, telefonkatalogen o.l.

Lykke til med aa redde filene dine!

/DigitaL Blaster\

Endret av DigitaL BlasteR
Skrevet

Takk for svaret, men det hjelper ikke noe nå da. Satt å tenkte på det at om man ikke kan akseptere tap av viktige ting, er det for kjipern.

Som ordtaket sier: "Det nytter ikke å gråte over spillt melk" (selv om man alltids kan slikke den opp igjen) :roll:

formaterte for noen timer siden, og jeg mener å huske at jeg brente bildene jeg har tadd selv med kamera på en cd i januar.

resten overlever jeg.

Takker igjen for godt svar.

MVH

Daniel T.

Skrevet

Finnes mange gode gjennopprettingsprogrammer du kan prøve. Det er bare å google litt etter "recovery" etc. Har en del programmer selv, men orker ikke å plugge i usb-disken for å sjekke navnene nu :p

Dersom dette virker interessant bør du ikke jobbe så altfor mye med disken du formaterte (hvis dette kan unngås) ettersom Windows da vil lage og slette nye filer som vil legge seg "over" de gamle. Kan jo funke..?

//Challenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...