Gå til innhold

SB95PV2 med de nyeste delene fungerer!


Anbefalte innlegg

På tirsdag ankom min Shuttle SB95PV2, sammen med disse delene:

 

XFX Geforce 6800 Ultra Pci-e

1x P4 640 3,2 ghz

2x512mb Corsair DDR2 pc5400

1x WD Raptor 74gb S-ATA

1x Maxtor Diamondmax 300gb S-ATA

1x DVD brenner

1x Floppy

 

Og jeg vet det er mange som lurer på om det er plass til 6800Ultra, og om 350w er nok til å dra alt sammen.

 

Vel, jeg har nå testet med litt spilling, 2x 3dmark 03 tester ( 12200 i score for dem som lurer ) og det er ingen tegn til ustabiliteter.

 

Etter 2x 3dmark 03, er temperaturen på:

GPU: 65 grader

Harddisk(ene): 47 grader

CPU: 52 grader

Lufta inni kabinett: 45 grader

 

Dette må da være ganske akseptabelt til en shuttle å være ?

Jeg har dog et spørsmål: 3dmark scoren, er den akseptabel, eller er den litt lav?

Temperaturene, burde de vært noe lavere (da med tanke på at det er en shuttle vi snakker om )

 

Mvh Kristian

 

*EDIT* Har oppdatert verdiene, siden jeg har fått hjelp til å konfigurere viftene så alle temperaturene har gått ned en god del! ( Tråden finner du forresten her )

Tenkte jeg skulle ta en Prime test i kveld og se hvordan det blir da.

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg syns det er akseptabel temps til å være en shuttle absolutt.

 

hvordan blir gpu\ cpu temp vis du kjører uten deksel på kabinettet.?

CPU temp blir ikke noe spesielt lavere, men GPU går ned 2-3 grader :thumbup:

Harddiskene bli 4-5 grader kaldere med kabinett av, men det er ganske forståelig, siden det er harddiskene som er øverst.

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Har nesten samme setup som deg, bare litt bedre :tease:

 

Shuttle SB95PV2

ASUS x800XT PE

Kingston Hyper-X (2 x 512MB - DDR2)

Western Digital Raptor 74GB

Pentium 4 - 3.4 Ghz

+ 1 DVD-Brenner

 

Alt passer iallefall slik som Alpha3z sin Shuttle, men det gjenstår fortsatt å boote den opp + installere XP (En kompis hjelper meg på Fredagen ;) )

 

Gleder meg sinnsykt masse. Og gratulerer med fin fin Shuttlen du og Alpha3z! :thumbup:

Lenke til kommentar
Har nesten samme setup som deg, bare litt bedre  :tease:

 

Shuttle SB95PV2

ASUS x800XT PE

Kingston Hyper-X (2 x 512MB - DDR2)

Western Digital Raptor 74GB

Pentium 4 - 3.4 Ghz

+ 1 DVD-Brenner

 

Alt passer iallefall slik som Alpha3z sin Shuttle, men det gjenstår fortsatt å boote den opp + installere XP (En kompis hjelper meg på Fredagen  ;) )

 

Gleder meg sinnsykt masse. Og gratulerer med fin fin Shuttlen du og Alpha3z!  :thumbup:

Blir bra den der ja :thumbup:

Når du sier den blir bedre blir jeg nesten sur :realmad: må vel til med overklokking jeg da! :dremel:

Har du forresten kjøpt 600 serien? (cpu)

 

Litt flaut dette, men jeg strevde i 4 timer med å få installert Windows, pga det var noe kluss med diskettstasjonen, noe som viste seg å være at jeg hadde plugget kabelen opp ned :blush:

 

BIOS burde bare stå som den er, eneste jeg gjorde var å forandre på hdd boot priority

 

Husk å plasser Raptoren nærmest viftene der, slik at du holder den "viktigste" disken kald.

 

EDIT: Alph3z er navnet :D

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar
Har nesten samme setup som deg, bare litt bedre  :tease:

 

Shuttle SB95PV2

ASUS x800XT PE

Kingston Hyper-X (2 x 512MB - DDR2)

Western Digital Raptor 74GB

Pentium 4 - 3.4 Ghz

+ 1 DVD-Brenner

 

Alt passer iallefall slik som Alpha3z sin Shuttle, men det gjenstår fortsatt å boote den opp + installere XP (En kompis hjelper meg på Fredagen  ;) )

 

Gleder meg sinnsykt masse. Og gratulerer med fin fin Shuttlen du og Alpha3z!  :thumbup:

Blir bra den der ja :thumbup:

Når du sier den blir bedre blir jeg nesten sur :realmad: må vel til med overklokking jeg da! :dremel:

Har du forresten kjøpt 600 serien? (cpu)

 

Litt flaut dette, men jeg strevde i 4 timer med å få installert Windows, pga det var noe kluss med diskettstasjonen, noe som viste seg å være at jeg hadde plugget kabelen opp ned :blush:

 

BIOS burde bare stå som den er, eneste jeg gjorde var å forandre på hdd boot priority

 

Husk å plasser Raptoren nærmest viftene der, slik at du holder den "viktigste" disken kald.

 

EDIT: Alph3z er navnet :D

Det med HDD plassering har jeg ikke tenkt på så mye, men har for øyeblikket kun 1 HDD - og den har jeg plassert lengst unna de 2 viftene, slik at det ville bli bedre luftstrømning der. Er ikke det lurere? :cry:

 

Når du snakker om 600 serien er vel det Intel's 64Bit versjon? Hvis ja, så har jeg ikke en prosessor av den serien nei :thumbdown:

 

Blir nervepirende boot i morgen eller på Lørdagen. Gleder meg! :dribble::w00t:

Lenke til kommentar

Jo, blir vel kanskje lurest hvis du kun har en harddisk.. Men jeg har 2, og derfor plasserte jeg raptoren nærmest.

Maxtor disken blir fryktelig varm... ser frem til å se hva dine temperaturer blir, så jeg har noe å sammenlikne med. Kanskje noen få grader kaldere, pga litt mindre varmeutvikling fra skjermkort og en mindre harddisk.

 

nervepirrende boot? neehe :thumbup:

Du kan bare glede deg :dribble:

Lenke til kommentar

Lite tips om HD plassering i P chassisene... Dersom man bare har en disk, bør denne plasseres nærmest viftene...

 

Dette for å få varmen fortest mulig bort fra disken. Lufta kommer nedenfra hovedkortet, opp forbi disken og ut. Det er ikke veldig god luft gjennomstrømning få den første plassen (rett over 5.25" brønnen).

 

På SFF forumet (forums.sudhian.com) får de ultra varme maxtor diskene stryk over en lav sko, de færreste mener det er lurt å ha dem i en shuttle...

 

Har selv en SB95Pv2 med P4 650, 1gb Corsair ddr2 pc5400, Raptor 74 og Caviar 200. Samt XFX 6800GT.

Lenke til kommentar

Da har jeg boota opp pcen, og alt går knirkefritt!

 

CPU'en ligger på 52 grader, og resten hopper litt fra 25 til 45 grader.

 

Fikk 130 fps i Source Stress Test med 1024 x 768 i oppløsning med max settings og resten virker veldig stabilt! :thumbup::w00t:

 

Prøvd å installert 3dmark03, men henger seg opp hver gang jeg starter opp programmet :no:

 

Skal ta 3Dmark05 i dag :)

 

Forresten Alph3z, hvilket program brukte du til å sjekke temperaturene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

litt høye verdier. Ligger på 40*c på hdd og 38*c på gpu og 50-52*c på gpu under load. System temp ligger på ca. 40-42.

 

Har moddet min SFF vel og merke..

Lenke til kommentar

Ikke lett å si hvordan et ekstra PCIe kort vil påvirke luftstrømingen i boksen.

 

Det finnes vel ikke akkurat mange PCIe 1x kort ennå. Så ett ATI tv kort som skulle komme med PCIe. Det var ikke så veldig høyt...

 

Mer spent på når det kommer PCIe audigy kort... :0

Endret av WildEye
Lenke til kommentar
Forresten Alph3z, hvilket program brukte du til å sjekke temperaturene?

Jeg bruker everest og hdd temperature :thumbup:

 

har forresten fått en god del hjelp med SpeedFan av WildEye (kan ikke takke deg nok)

tråden finner du her og idletemperaturene har gått ned med 5 grader på alle "punkter" :thumbup:

Lenke til kommentar

SebRam, kjører du helt standard instillinger på vifter, eller har du og brukt speedfan til å sette opp hastigheten?

 

Er veldig intressert i å se hvordan andres temperaturer er, så om du kunne gi meg en oversikt over verdiene dine på idle? Jeg skal skaffe meg Source jeg og så jeg kan ta en stress test :thumbup:

har forresten satt ny rekord i 3dmark03 med pcn, 12900 poeng :dribble:

Lenke til kommentar
hepp!

Hvis dere etterhvert skulle vurdere å sette et ekternt lydkort i den andre ledige PCIe plassen, hvordan tror dere det ville påvirket temperaturen og luftstrømmen til skjermkortet ?

Eksternt lydkort? Det integrerte er mer enn godt nok til mitt bruk! :thumbup:

 

Jeg kommer nok neppe til å sette inn noe der, kan bli aktuelt med TV kort, men da blir det ispåfall USB eller noe liknende.

 

Har forresten veldig lyst til å sette på en NVsilencer 5 (eller hva den nå heter) men jeg vet ikke om den passer inn pga ramma som dvdbrenneren er i..

Skal prøve å skaffe meg en sånn, fordi den drar lufta ut på baksiden. Jeg må jo da skjære av halve "feste-greia" til skjermkortet, så lufta kommer ut på baksiden. Det burde jo da bli en del lavere temperaturer, eller?

 

Kanskje er x850xt pe om jeg får bytta :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...