Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys (WRT54G) disconnecter maskinene (tråløst)


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har en WRT54G som jeg akkuratt har puttet på nett.

Jeg oppdaget da at den disconnecter\reconnecter hele tia

Msn popper ut og inn og på noen av maskinene kobler den bare fra og jeg må koble til manuelt igjen.

 

Jeg har den nyeste FW (tror jeg) FW jeg har 2.2 fra denne siden.

 

Noen som vet hva problemet er ?

 

jeg har en pc som står ved siden av routeren den disconnecter og de langt unna gjør det...

 

Jeg har Linksys tråløse PCI kort og Centrino kortene som er i Centrino bærbare

har også et i Acer ferrari 3400 men det har jeg ikke testet enda...

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nyeste firmwaren er 3.03.6

[2.2] er bare modell nummeret til WRT54G.

 

Logg in på 192.168.1.1

På forsiden velg:

Keep Alive: Redial Period 30 Sec.

MTU: Manual.

Size: 1492.

 

Hvis DHCP Server er På så:

Client Lease Time: 0 eller 9999.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wireless TAB:

Wireless Network Mode: MIXED.

Wireless Channel:1,6 eller 11.

Wireless SSID Broadcast: Enable.

 

Prøv dette foreløpig, hvis det ennå ikke virker så går jeg inn i detaljene.

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Er nok ikke routeren det er noe feil med.

Tipper du kjører Windows XP med SP1, og ikke har lagt inn SP2.

 

Hvis det stemmer, så legg inn SP2.

 

Har ikke funnet ut hvorfor XP disconnecter når andre trådløse nettverk er tilgjengelige også, eller om det er noe innstilling man kan endre på slik at den ikke skal disconnecte fra nettverket.

Uansett, det ble fikset etter at jeg la inn SP2 på den ene maskinen her hjemme.

Lenke til kommentar

Det som er problemet med Windows XP er rett og slett Wireless Zire Configuration. Normal saa kan dette loses ved aa installere driveren du fikk med kortet ditt, isteden for den som er i Windows. Har provd dette hos ei vennine av meg, uten noe nytte.

 

En annen ting er aa sette opp SSID (eventuelt passord ogsaa) i routeren, ikke glem at dette maa broadcastes (rett meg om jeg tar feil).

 

Heller ikke dette har fungert noe spessielt bra hos min vennine.

 

En siste losning er at du har WZC aktivert mens du booter og starter opp Windows XP, men etter at du har faatt opp internet tilgangen din saa kan du gaa til kontroll panelet ->Services, see saa etter Wireless Cero Configuration - WZC.

 

Normalt er WZC satt til Automatisk og den er startet, ikke sett den til noe annent,men stop den midlertidig. Utifra mi vennines erfaring saa har dette hjulpet. Jeg skal komme tilbake med en detaljert beskrivelse om hvordan du kan stoppe WZC med en snarvei paa skrivebordet (med mindre noen andre husker det her og naa?)

 

Er det noen andre som har en bedre losning si ifra, men dette er den kjappeste jeg har faatt til aa funk saa langt.

 

Frankie

Singapore

 

BTW: Hvis hun deaktiverte WZC saa ville hun ikke faa tilgang til internet etter en reboot. Merkelig

Lenke til kommentar

Frankie: Hva skjer om du setter tjenesten til manuelt?

Vil den ikke da starte tjenesten bare når den trenger den? dvs når du søker etter nye nett? kan kanskje være verdt ett forsøk.

 

Ellers er kommandoen for å stoppe Wireless zero configuration net stop wzcsvc

og det kan du legge inn som en snarvei på skrivebordet.

Lenke til kommentar

Tror det er noe galt med routeren , den er drit treig og jeg kommer nesten aldri inn på sider lengere uten at jeg må restarte routeren...

 

Den klikker mange ganger i WoW og den disconecter\reconnecter de tråløse maskinene som er koblet til.

 

Tror jeg skal levere den tilbake til mpx.no for en skjekk. Den ble kjøpt før Jul BTW

Lenke til kommentar
Den klikker mange ganger i WoW og den disconecter\reconnecter de tråløse maskinene som er koblet til.

Har du i det hele tatt lest hva som har blitt skrevet i tråden?

Selfølgelig har jeg lest , men dette er helt likt på alle maskinene i nettverket...

Og det er 7dtk , med og uten SP2.

 

Den greier heller ikke og gi ut nok linje til de med trå (TP)

 

net stop wzcsvc

 

Funket dessverre ikke noe bedre :(

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nøyaktig samme problem som trådstarter, men min maskin er tilkoblet med TP. MEGET irriterende. Kjører nyeste original firmware. Ruteren er splitter ny.

 

Noen som vet om noe som kan være til hjelp?

Endret av Greni
Lenke til kommentar

Hei,

 

Kan jeg komme med et forslag om å bytte firmware til enten Sveasoft eller DD-wrt

Det er firmware versjoner som er bygget på sourcen linksys har gitt ut.

Noe som inkluderer maaasse bugfixes, SSH, Telnet, SNMP, Chillispot, QoS, WDS, Boost fra 28mW til 251mW(Styrke). Noe som er 900% boost. Lista er laaaang :love:

Finnes et hav av funksjoner i de firmwarene.

DD-WRT bygger på sveasoft igjen, og har også RW filsystem som holder på filer selv når man rebooter.

 

Lykke til!

Endret av melsom
Lenke til kommentar

Har samme v2.2 og samme problem. Vi er langt fra de eneste.

 

Snakket med noen på linksys online support i over en time i går, men de hadde ingen ting og komme med.. Linksys har etterhvert fått mange klager på denne, men først nå inrømmer de at det er en feil ved den, og det virker som de ikke har noe løsning på problemet umiddelbart.

 

Har prøvd alle kanaler og alle firmwares men samme feil på alle..

 

Ingeting annet å gjøre enn å bytte den inn i en annen versjon eller annet merke.

Endret av bramat
Lenke til kommentar

bruker du Intel Proset og siste intel-driverne?

 

Har erfart at de skaper masse problemer....

 

fikk masse disconnects og alt bare knota seg, har ikke fått fiksa det ennå, men lurer på om det kan være lurt å ikke bruke siste versjon av intel sine drivere og proset...

 

Jeg har for øyeblikket måtte de-aktivere trådløsdelen på routeren, og da forsvant alt av disconnects... Og det er kun når jeg kobler på Intel sine trådløse kort at den feilen kommer....

 

Kan ellers anbefale Hyperwrt sin firmware!

 

Den har mye bra instillinger uten å legge til for mye dill!

 

(er nok ikke noe galt med routeren din, så å sende den inn tviler jeg på at hjelper...)

Lenke til kommentar
bruker du Intel Proset og siste intel-driverne?

 

Har erfart at de skaper masse problemer....

 

fikk masse disconnects og alt bare knota seg, har ikke fått fiksa det ennå, men lurer på om det kan være lurt å ikke bruke siste versjon av intel sine drivere og proset...

 

Jeg hadde samme problem med de nyeste Intel proset-driverne og linksys wrt54g. Alt ordnet seg da jeg installerte de forrige driverne fra Intel.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har samme problem med dette at den disconnecter og connecter seg..

Dette skjer imdlertidlig hver gang jeg skal konfigurere en ny laptop til mitt nettverk med linksys pcmia kortene mine.

 

Jeg løser dette ved at jeg tar bort at windows skal håntere dette, så kobler jeg meg opp via linksys programvaren skriver inn wpa nøkkel osv og connecter.

Når jeg da restarter pcen så kobler den seg opp som vanlig uten dette problemet

Funker hos meg :) litt usikker på du har tilsvarende problem men verdt å forsøke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...