Gå til innhold

Gjennoppretning av slettede bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kvalitetene vet jeg ikke om blir foringet
Nei kvaliteten blir nok ikke foringet, ser ingen grunn for at den skulle det. Det er bare en ting man må huske på:

Man må aldri ta nye bilder etter at man har slettet et viktig bilde eller formatert hele kortet. Grunnen til det er at kameraet da overskriver de gammle, altså de som allerede er slettet. HUSK DET!

Lenke til kommentar
Kvalitetene vet jeg ikke om blir foringet
Nei kvaliteten blir nok ikke foringet, ser ingen grunn for at den skulle det. Det er bare en ting man må huske på:

Man må aldri ta nye bilder etter at man har slettet et viktig bilde eller formatert hele kortet. Grunnen til det er at kameraet da overskriver de gammle, altså de som allerede er slettet. HUSK DET!

jepp det jeg gjorde :cry: Så det bildet jeg skulla ha fannt jeg ikke.. men programmet fungerte!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg slettet også alle bildene på minnebrikka ved ett uhell. Har lest noen tråder her angående Smart Recovery, men det hjalp ingenting hos meg. Kortet er ikke formatert, og jeg har ikke gjort noe som helst med kameraet før jeg lastet ned programmet. Det finner ingen filer når jeg kjører det, og hvis jeg prøver media check, finner det bare empty sectors. Hva mer kan jeg gjøre ? Kameraet er av typen Kodak DC4800 med CF-kort 128Mb.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ved hjelp av "zero assumption digital image recovery" har jeg greid å få overført "de tapte" Nikon D70-filene (jpg og nef-filer) jeg mistet da jeg formaterte CF-kortet. Disse ligger nå i en mappe på min Harddisk, MEN: Bildefilene er 1) noe over 5MB 2) TIFF-filer av format og 3) 160 X 120 pixler store! Er det noe jeg kan gjøre for å gjenskape bildene?

 

mvh Jonny Løe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...