Gå til innhold

Svart skjerm og maskinen piper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å ta ut BIOS-batteriet, og sette det inn igjen etter ca. 5 sek.? Det hjalp for meg når jeg ikke fikk signal på skjermen min (pc`en var nesten helt ny, samme var skjermen) og det funket når skjermen var svart, og maskinen pep som en gal under oppstart hos noen jeg kjenner (og hjalp)

BIOS-batteriet kan være synderen i flere tillfeller enn vi tror.

Lenke til kommentar
jeg har også radeon 9600. Og når jeg skrur den på, piper den som bare faen.

 

Har lest alt som står, men jeg kan nesten ingenting om hardware, så hva betyr det at man må sette strømkontakten i selve skjermkortet skikkelig i? :blush:

På noen skjermkort er det en likens strøpport som det er på hdd/cdd. Der på det stå i en kabel (hvis porten er der)

Lenke til kommentar

Altså... Jeg kjøpte PC-en min ferdigbygd i sommer fra Elkjøp. Ikke noe Celeron-dritt, men Intel Pemtium 4. Den har funket bra til nå, men i det siste har kommet sånn feilmelding hver gang jeg skrur på PC-en. Men 2. gang jeg prøver funker det, men ikke nå. Nå har jeg prøvd i 2 timer å skru på PC-en, men den samme irriterende lyden kommer. Og det kommer sånn "Have not connected the power cable to your radeon 9800". Oisann, jeg har radeon 9800... Spiller det noe stor rolle?

 

Har ikke byttet på noen av kablene i PC-ene til CPU, skjermkort, CD-spiller etc.

 

Btw, har nettopp Installert ATI driver til skjermkortet. Har innstallert samme driver før, uten problemer.

 

Haster egentlig veldig... så har du noen tips. Bring it on.

Lenke til kommentar
Altså... Jeg kjøpte PC-en min ferdigbygd i sommer fra Elkjøp. Ikke noe Celeron-dritt, men Intel Pemtium 4. Den har funket bra til nå, men i det siste har kommet sånn feilmelding hver gang jeg skrur på PC-en. Men 2. gang jeg prøver funker det, men ikke nå. Nå har jeg prøvd i 2 timer å skru på PC-en, men den samme irriterende lyden kommer. Og det kommer sånn "Have not connected the power cable to your radeon 9800". Oisann, jeg har radeon 9800... Spiller det noe stor rolle?

 

Har ikke byttet på noen av kablene i PC-ene til CPU, skjermkort, CD-spiller etc.

 

Btw, har nettopp Installert ATI driver til skjermkortet. Har innstallert samme driver før, uten problemer.

 

Haster egentlig veldig... så har du noen tips. Bring it on.

Åpne kabinettet, og sjekk at kabelen på kortet sitter skikkelig, den kan blir ristet løs eller noe sånn etterhvert. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...