Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av motor og div oppussing Opel Vectra A


Anbefalte innlegg

Hehe, har mp3 soiller jeg.. det er digg. Man kan ha jævli mange sanger på en cd....

 

Jeg har fått tak i en gammel kat som er sotet ned, samt at den har den delen jeg behøver... Når jeg får god tid en dag så skal jeg bruke lang tid på det...

 

Du nevnte gjør set selv hallen (esso)? Hvor da hen? må man betale for noe eller, og er det utstyr/verktøy tilgjengelig?

 

Det med for lite materiale så mener jeg at jeg har for lite deler og tid. Så det gikk litt fort unna.

 

Har du stort rør fra manifolden og ut med tanke på eksosen...

 

Det med stabfestet, hvordan skal man få festet det med nye bolter? det er jo bare en bolt som holder demperen fast i hele tatt!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevnte gjør set selv hallen (esso)? Hvor da hen? må man betale for noe eller, og er det utstyr/verktøy tilgjengelig?

 

Det med for lite materiale så mener jeg at jeg har for lite deler og tid. Så det gikk litt fort unna.

 

Har du stort rør fra manifolden og ut med tanke på eksosen...

 

Det med stabfestet, hvordan skal man få festet det med nye bolter? det er jo bare en bolt som holder demperen fast i hele tatt!!!

Gjør det selv hallen koster ingen ting der jeg bor (Harstad), og det kommer ikke med verktøy der.

 

Stabfestet regner jeg med er de 3-4 muttrene som står på støtdemper tårna :hmm:

Lenke til kommentar

Du nevnte gjør set selv hallen (esso)? Hvor da hen? må man betale for noe eller, og er det utstyr/verktøy tilgjengelig?

 

Det med for lite materiale så mener jeg at jeg har for lite deler og tid. Så det gikk litt fort unna.

 

Har du stort rør fra manifolden og ut med tanke på eksosen...

 

Det med stabfestet, hvordan skal man få festet det med nye bolter? det er jo bare en bolt som holder demperen fast i hele tatt!!!

Gjør det selv hallen koster ingen ting der jeg bor (Harstad), og det kommer ikke med verktøy der.

 

Stabfestet regner jeg med er de 3-4 muttrene som står på støtdemper tårna :hmm:

Ok, men hvor er Harstad nå igjen?

 

Vectra A har ikke 3 fester til støtdemperen. Jeg har Vectra A selv og er ganskje godt kjent med de...

 

De har kun en litt svær mutter + skål som holder den på plass, isåfall må det enten lages hull eller sveises...

Lenke til kommentar

Skal kikke etter stab.stag til Vectra A nå, også kommer jeg tilbake med link ;)

 

Har en selv, å veit det bare er mutter på demper tårna, bare sånn for å si det ;)

 

 

Edit: Autospar 899.- for tre stab.stag :hmm:

Et bak, et forran og.....??

 

Der har du det hvert fall ;)

(bestilt nå :thumbup: )

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Skal kikke etter stab.stag til Vectra A nå, også kommer jeg tilbake med link ;)

 

Har en selv, å veit det bare er mutter på demper tårna, bare sånn for å si det ;)

 

 

Edit: Autospar 899.- for tre stab.stag :hmm:

Et bak, et forran og.....??

 

Der har du det hvert fall ;)

(bestilt nå :thumbup: )

Det er jo stabstag både forran og bak på vectra noe som sikkert er nokså standard...

 

Det settet du har der er vel ett stabstag oppe og og et ned ned forran. det siste der som er litt bøyd aner jeg ikke...

Lenke til kommentar

Leste i den andre tråden der du fikk tak i ny motor. Så at du vilkle ha 16v og ikke 8v. Men jeg ville mye heller ha holdt med en 8v pga at de motoene er vanvittige gode og holdbare samt at de tåler mye trøkk... Imed at man behandler motoren godt på service ol.

 

Hvis register reima ryker på 16v så får man en dyr regning. Derimot på en 8v så kan man sette på en ny og kjøre videre!!

 

 

Vurderer å sette på turbo og trimkam, men hvor mye tåler clutchen da? Fikk også vite at en C20LET 204 tuborbohesters motor passer rett inn på girkassa... hehe

Lenke til kommentar
Vectra A fikk en liten facelift rundt 92-93 med ny grill og lakkerte fangere og speil. Senere kom ny type lykter. Det er grill tilnærmet en Vectra 2000 jeg prøver å få til i utseendet. Mulig jeg likesågodt kjøper en.

har en 90 modell vectra a å der er fangerne lakka org..

Er forøvrig turteller, på den osgå. mener å huske at det var veldig få av vectraene som hadde det

Både vectra a og b har 4*100.. De fleste i hvertfall

Lenke til kommentar

Da har du nok en bedre utstyrt modell ;)

Tror både Corvette og meg har GL utgaven, mens du kanskje har Expression... Kan det stemme?

 

Har turteller på min 92 GL, men det kom vel som standard på de etter 90-91..?

 

4x100 på de "moderate" utgavene, mens 4x4, turbo, GT 16V, V6 og muligens også Sport hadde 5x110 (eller er det 5x100??)

Det samme gjelder Calibra'en ;)

Lenke til kommentar
Da har du nok en bedre utstyrt modell ;)

Tror både Corvette og meg har GL utgaven, mens du kanskje har Expression... Kan det stemme?

 

Har turteller på min 92 GL, men det kom vel som standard på de etter 90-91..?

 

4x100 på de "moderate" utgavene, mens 4x4, turbo, GT 16V, V6 og muligens også Sport hadde 5x110 (eller er det 5x100??)

Det samme gjelder Calibra'en ;)

Det er vel expresion utgaven han har da. Som oftest en mye mer utstyrt modell.

 

Jeg har GL modellen jeg, men ingen turteller. Dette irriterer meg noen ganger da jeg virkleig presser motoren i hver gir..! Ikke alle kom med turteller, da det kan ha vært ekstra utstyr..?

 

Det er nok 5x110. Calibra`en har 4x100 men det avhenger kanskje litt av modell og maskineri som står oppi?

 

Er det bare meg eller har vi sporet litt av nå...?

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

sry pluggen og corvette.. er ikke Expression, expression har forøvrig ikke turteller eller lakka fangere :p har selv kjørt en 92 mod expression (men trur den har noen små forandringer når det gjeller innteriør)

 

men det står gls på begge sidene av bilen, så spør ikke om det har noe med det :love:

Motor er potta tett, og den er eid av 2 godt voksene folk før meg, som har passa godt på den (noe som jeg gjør å). **skryte litt, av å eie en så fin vectra) :thumbup:

Men hadde gjort seg med noe alufelger, istedenfor de org 14"

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
sry pluggen og corvette.. er ikke Expression, expression har forøvrig ikke turteller eller lakka fangere :p har selv kjørt en 92 mod expression (men trur den har noen små forandringer når det gjeller innteriør)

 

men det står gls på begge sidene av bilen, så spør ikke om det har noe med det :love:

Motor er potta tett, og den er eid av 2 godt voksene folk før meg, som har passa godt på den (noe som jeg gjør å). **skryte litt, av å eie en så fin vectra) :thumbup:

Men hadde gjort seg med noe alufelger, istedenfor de org 14"

Hehe. Kan hende at jeg slår deg..! Min vectra ble eid av en gammel gubbe, men var kanskje ikke så nøye med å behandlre den.. iverfall ikke for rust. Men til gjengjeld hadde bilen bare gått 94 000km da jeg overtok den og det var nye bremser på den, samt no mer...

 

 

Tenkte jeg skulle trekke om hattehylla baki der nå som jeg har den ute. Har noen no anbefaling eller er det rett og slett smak som avgjør det..? Kanskje jeg skulle hatt noe lys under luftehullene... Link....

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle trekke om hattehylla baki der nå som jeg har den ute. Har noen no anbefaling eller er det rett og slett smak som avgjør det..? Kanskje jeg skulle hatt noe lys under luftehullene... Link....

ville ha valgt et trekk som passer sammen med inntr ellers. Men smak å behag som du sa..

biltema har forøvrig trekk, som er beregna på hattehyller og div.

hehe lys ja,, burte mekke sånn at du har en knapp foran slik at du kan skru den av og på, etter behov. :D

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle trekke om hattehylla baki der nå som jeg har den ute. Har noen no anbefaling eller er det rett og slett smak som avgjør det..? Kanskje jeg skulle hatt noe lys under luftehullene... Link....

ville ha valgt et trekk som passer sammen med inntr ellers. Men smak å behag som du sa..

biltema har forøvrig trekk, som er beregna på hattehyller og div.

hehe lys ja,, burte mekke sånn at du har en knapp foran slik at du kan skru den av og på, etter behov. :D

Tror du det hadde blitt no pent da? Har akkurat den ideelle plassen for plasseringer av knapper.. Ved siden av sigarett tenneren...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...