Gå til innhold

Acer TravelMate 8104WLMi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sendte et spørmål til LG om hvor jeg kunne finne driver til DVD-enheten, svaret kom som følger:

 

Since it is an Atapi compatible device drivers only comes with Windows for readfunctions and in the burningsoftwares that support this drive. Best regards Fredrik Lundqvist LG Electronics Nordic AB

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke installere WinXp eller Suse linux før jeg oppdaterte bios til version 3C22 - full stopp ved innlasting av skjermdrivere (Tror jeg). Tidligere bios var 3C17 om jeg ikke husker feil

 

Ingen problemer etter oppdateringen. Brukte flashprogrammet for window

 

BraGeo

Lenke til kommentar

Jeg kjørte Partition Magic, og fikk partisjonert rett, samt laget alt om til NTFS.

 

Men jeg sliter med den Infrarøde-porten. Da jeg fikk maskinen fikk den kontakt med mobilen min, men etter det har det ikke vært noe samarbeid. Klarte å sende bilder via IR fra mobil til mobil igår, så det er ikke mobilen. Nå kommer det ikke noe opp. Er det en "skru på" knapp et sted, eller drivere?

Lenke til kommentar

Mulig det er et dumt spørsmål, men driver å skal oppdatere biosen til 3c22.

 

Men skjønner ikke helt hva jeg skal skrive der det står: Bios locations setting i flashe programmet for å komme videre.

 

Og hvor ser jeg hva slags versjon jeg har fra før, har prøvd litt av hvert men finner ikke noe som ligner på det dere skriver her på siden. Som feks. 3c17,19 osv.

 

Takk :yes:

Lenke til kommentar

Programmer>Systemverktøy>Systeminfo Der kan du lese Bios versjon Acer3C? (?=17, 19, 22)

 

Sikkerhetskopi av den gamle biosen trenger du ikke gjøre noe med, den nye må du pakke ut fra zip-fila du allerede har (F1263c22) og bla deg fram til den på disken.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Systeminformasjon

 

Under systemsammendrag står det hvilken BIOS verjon du har.

 

Jeg kjørte winflash programmet som var med i zip fila og browset meg frem til filen som jeg pakket ut fra F1263c22.zip filen.

 

PC-en rebootet og BIOS-oppgraderingen var i box

 

EDIT: Treg til å skrive reply :p

Endret av jthagesk
Lenke til kommentar
Men jeg sliter med den Infrarøde-porten. Da jeg fikk maskinen fikk den kontakt med mobilen min, men etter det har det ikke vært noe samarbeid. Klarte å sende bilder via IR fra mobil til mobil igår, så det er ikke mobilen. Nå kommer det ikke noe opp. Er det en "skru på" knapp et sted, eller drivere?

Hadde det samme problemet etter jeg installerte egen Windows. Infrarød fungerte på alle andre mobiler jeg testet med, untatt min. Jeg installerte driveren for hovedkortet så gikk jeg til egenskaper for infrarød.

-> avansert skal stå på Vishay TFDS-6500 på A og B. Da fungerte det. Så installerte jeg alle andre drivere og diverse program. Da testet jeg infrarøden igjen, ingen kontakt. Selv om det var rette instillinger. Da installerte jeg driverene for hovedkortet igjen og siden har det funket.

Lenke til kommentar

Liten degresjon. Hvor stor forskjell er det i performance mellom 8101, 8103 og 8104. Vet at de varierer i harddisk og prosessor. Finnes det andre forskjeller, og hva vil de i så fall utgjøre performance-messig?

 

Noen som har testet dem. Har sett Hw.nos test av 8101, så jeg vet at den er testet.

 

RTP :)

Endret av renpeder
Lenke til kommentar

Nei...harddisk, prosessor, ram...tror det er det...Men det utgjør jo en del..

 

(Lurte først på å kjøpe 8103 for så å oppgradere ram, men fikk svar om at det ville bli dyrere enn å kjøpe 8104...)

 

Det vi vet gjennom testene (de utenlandske vi så før maskinen kom til Norge) er jo at prosessoren yter like godt som de beste "Centrino1" maskinene.

 

Ram'en er rask men har ikke utmerket seg enda...

 

Grafikkkortet er rått i forhold til 9700, og litt svakere enn 6600go men suger mindre batteri

 

Design og konstruksjon er strålende...enig?

Lenke til kommentar

kjedet meg litt i går, og fant da ut at jeg skulle ha ntfs i stedet for fat32 på min 8104.(brukte partition magic 8) klatre på dustete vis å formatere den "Usynlige partisjonene" som ligger på hd'en. Det endte selvfølgelig som hør og bør at windows nå ikke vil starte. prøvde å kjøre ny installasjon ved hjelp av recovery diskene som fulgte med, men fikk bare feilmeldinger og installasjonene måtte avbrytes.

er det seg slik at det lå filer på denne "usynlige partisjonen" som recoverydiskene trenger for å installere windows på nytt?

hva kan jeg i såfall gjøre?

hadde jeg fått en egen windows disk sammen med maskina så hadde ikke dette vært noe problem!!! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Niss du trengte ikke bruke partmagic til den jobben. Du kan gjennom en funksjon i wondows overføre filsystemet fra fat32 til ntfs.

 

Se her for info. Jeg gjorde det slik og maskinen virker som den skal nå med NTFS. Har forøvrig brukt denne kommandoen på alle mine Fat32 disker etter diverse oppgraderinger fra Win98 tidligere også.

 

http://www.safenet.no/article/articleview/169/1/3/

Lenke til kommentar

Åååh. Fikk akkurat beregningen av min kjære hjemmepc avtale. Prisen på maskinen nedbetalt ser ut til å bli 10674 + 1000 i utkjøp etter 3 år.

 

Herlig? Jeg synes ihvertfall det. :thumbup:

 

Ikke bare maskinen fikk jeg. Veske (Acer sin tilpassete) og en multifunksskriver (HP 2610) medlevert maskinen gjør dette til en god deal.

Endret av renpeder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...