Gå til innhold

Erfaringer Canon PowerShot S1 IS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utelukkende positive erfaringer!

 

Husk at de fleste tester ble gjort før den siste firmware-oppdateringen kom. Med denne så bla. bedres fokusmåten ved at skjermen ikke fryser under fokusering, men vet ikke om fokustiden i dårlig lys er lavere.

 

Angående fokus i dårlig lys så har S1 is en "custom"-innstilling der en kan lagre sine egne fokusinnstillinger etc. Da er det mulig å lagre en "hyperfocal-mode", og man kan knipse i stummende mørke uten at det fokuseres engang, og bildene blir skarpe og fine. Helt utrolig praktisk!

 

Ellers så er dette etter min mening et svært bra kamera om man klarer å frigjøre seg litt fra megapixel-hysteriet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en S1IS i noen måneder og er godt fornøyd med den. Som Covcon bruker jeg custom innstilling for bilder i dårlig lys siden autofokus virker dårlig under slike forhold.

 

Stabiliseringen er en god hjelp, og jeg ville ikke hatt et ultrazoom kamera uten.

 

Om jeg skal nevne noe jeg savner så kunne jeg godt tenkt meg en litt større LCD skjerm.

 

Videomodusen er veldig bra, men filene tar mye plass så du bør få deg store (og raske) minnekort om du har tenkt å benytte det.

 

Sist gang jeg var på ferie hadde jeg bare et 512MB kort, men nå har jeg fått 1GB i tillegg samt en bærbar PC til å lagre dagens filmsnutter for neste ferietur;-)

Lenke til kommentar
Stabiliseringen er en god hjelp, og jeg ville ikke hatt et ultrazoom kamera uten.

Så enig så enig. Prøv deg litt frem med bilder på full tele med og uten stabilisatoren. Skal ikke mange bildene til før man skjønner at dette er gull verdt om en ikke ønsker å drasse med seg stativ overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...