Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling på LAN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En litt bedre forklart måte å dele en mappe på:

1. Høyre-klikk på mappen til spillet du skal dele.

2. Trykk på 'Egenskaper'/'Properties'.

3. Trykk på 'Deling'/'Sharing'.

4. Trykk på 'Del denne mappen på nettverket'/'Share this folder on the network'.

5. I ruten der det står "Tillat at nettverksbrukere endrer filene mine"/"Allow other network users to change my files", kan du la det stå blankt.

6. Trykk på 'OK'

 

Skrev funksjonene både på engelsk og på norsk, siden jeg ikke vet om du har en engelsk eller norsk versjon av Windows. Dette er altså hvis du har Windows XP, eller Windows 2000 (?). Hvis du har Windows 98, er det vel nesten den samme fremgangsmåten.

 

Du kan også bruke f.eks programvaren DC++ til å dele filer/mapper på. Dette er bare hvis du er koblet opp på en switch. Hvis du er det, er en slik programvare å anbefale. Du kan dele mapper og filer, og få tilgang til andres delte mapper og filer på switchen.

Lenke til kommentar

Går utifra at du er klar over at du ikke bare kan dele mappen til et spill du har installert og forvente at det skal fungere for den som kopierer (med visse unntak). Må som oftests installeres, og jeg regner med at det er deling av mappen som innholder installasjonsfilene du snakker om.

Lenke til kommentar
Går utifra at du er klar over at du ikke bare kan dele mappen til et spill du har installert og forvente at det skal fungere for den som kopierer (med visse unntak). Må som oftests installeres, og jeg regner med at det er deling av mappen som innholder installasjonsfilene du snakker om.

Nei, dette er feil. Man kan kopiere spill (ihvertfall de fleste), og de fungerer akkurat som når man installerer dem.

Lenke til kommentar
Går utifra at du er klar over at du ikke bare kan dele mappen til et spill du har installert og forvente at det skal fungere for den som kopierer (med visse unntak). Må som oftests installeres, og jeg regner med at det er deling av mappen som innholder installasjonsfilene du snakker om.

Nei, dette er feil. Man kan kopiere spill (ihvertfall de fleste), og de fungerer akkurat som når man installerer dem.

Sikkert bare jeg som har vert uheldig med de jeg har prøvd da.

Lenke til kommentar
Går utifra at du er klar over at du ikke bare kan dele mappen til et spill du har installert og forvente at det skal fungere for den som kopierer (med visse unntak). Må som oftests installeres, og jeg regner med at det er deling av mappen som innholder installasjonsfilene du snakker om.

Nei, dette er feil. Man kan kopiere spill (ihvertfall de fleste), og de fungerer akkurat som når man installerer dem.

Sikkert bare jeg som har vert uheldig med de jeg har prøvd da.

Man blir som oftest uansett spurt etter cd ved oppstart.

Lenke til kommentar
Går utifra at du er klar over at du ikke bare kan dele mappen til et spill du har installert og forvente at det skal fungere for den som kopierer (med visse unntak). Må som oftests installeres, og jeg regner med at det er deling av mappen som innholder installasjonsfilene du snakker om.

Nei, dette er feil. Man kan kopiere spill (ihvertfall de fleste), og de fungerer akkurat som når man installerer dem.

Sikkert bare jeg som har vert uheldig med de jeg har prøvd da.

Man blir som oftest uansett spurt etter cd ved oppstart.

Kommer an på... Skal ikke si noe mer, pga at jeg ikke vil bryte Retningslinje #8. Men uansett: Jeg sa bare at det går an å kopiere mappen til et spill, istedenfor å installere fra CD. Deretter må man kanskje sette i CD for å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...