Gå til innhold

XFX GeForce 6800GT temp!


larrylu

Anbefalte innlegg

Jeg kjører 2 XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express skjermkort.

På ett Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket 939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 hovedkort

 

med en AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz CPU.

 

er det normalt at tempraturen på kortene er ?

 

72C grader på CPU på kort 1.

og gjenomsint temp er 51C

 

 

65C grader på CPU på kort 2.

og gjenomsint temp er 50C

 

 

Det som skjer at når jeg spiller så skjer det 1 av 30 ganger at pc-en låser seg.

alt a annet på pc-en funker bra. dette skjer kun når jeg spiller spill som tar mye av kortene. skjer aldri i CS f.eks.

 

Dette skjedde en gang menns jeg hosta ett spill ( Flat out ) da spillte de som var inne på server som ingenting hadde skjedd. men hos meg så var alt løst seg. :)

 

1. Kan det være Temp?

2. Kan det være at kortene får forlite størm?

 

Som jeg har en Fortron Strømforsyning ATX 400W 120mm, 24&20Pin SATA Special Edition

 

Hardware ifno :

 

1. harddisk

1. dvd-brenner

2. pci-e skjermkort

1. CPU

2 512 DDR RAM ( TwinMOS PC3200 )

 

hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok kortene får for lite strøm ja...Det er jo tross alt ikke et beist av en strømforsyning du har. Anbefalt PSU til 2 x 6800GT er vel minimum 450W, men antall ampere på +12V er også viktig. Du kan jo prøve å ikke kjøre SLI, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

I Asus A8N SLI-Deluxe håndboka står det at du kan kjøre 3 usb devices 2 tillegskort (pci) 2 grafikkort av typen 6800GT + 2 harddisker på en strømforsyning med 400W les i håndboka så ser du at det faktisk står det, tror ikke kortene får for lite strøm.

 

Edit: Men som du sier så MÅ du da altså ha minst 20A på 12V railen. (dette står det også forøvrig i håndboka)

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar

jeg kjører samme grafikkort i sli på et dfi nf4-sli dr med en bzerk 500w psu, den leverer 34a på 12v. Jeg er ikke plaget med noe. Venter en fx55 cpu så det spørs om jeg ikke må bytte til kraftigere psu da. har forresten 4 hdd og dvd brenner og 2x80mm 1x92mm og 3x120mm kab vifter.

er meget godt fornøyd med mine xfx6800gt kort, de er relativt stillegående med orginal kjøler.

jeg ligger på samme tempratur på de, fra 50-65 grader, etter det jeg har lest om de så skal de tåle en god del mer tempratur.

Jeg synest 400w høres lite ut til ditt oppsett, se på bzerk 500w som microplex selger til 595,- de er meget god ytelse av og virker meget egnet til sli oppsett.

Link til bzerk psu: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500W12BB

edit: La til link

Endret av sub1343
Lenke til kommentar
Spesifikasjoner for 400W-modellen

(Legg merke til doble +12V-kanaler, totalt 29A for +12V)

 

Er altså 14A på den ene kanalen og 15A på den andre kanalen.

Siden det er "2 stk 12V kurs PSU" går den ene til "P4" kontakten og den andre til ATX og Molex kontaktene, dvs. ca. 15A x 12V = 180W til hovedkort, power til skjermkort, HDD ++

PSU er kanskje litt "knapp" siden 29A x 12V = 348W på 12V blir da 52W igjen til 3.3V og 5V for å komme til 400W "avgitt" effekt. Der er sannsynligvis noen få watt til -12V så 3.3 og 5V får mindre å "leke" med. Ser Fortron oppgir Max avgitt effekt på 3,3 , 5 og 12V ikke må overstige 385W, skulle forsyninga levere max "output" på "alle kurser" skulle ho levere 504W - står "normal Load" på 12V kursene er 7A og 8,5A.

"Kunne" vært" enkelt å satt opp skjerm nr. 2 med monitorprogram og lest spenningene der samtidig med spill / annen aktivitet på maskina - dette kan kanskje logges - problemet er kanskje at loggen strykes ved restart?

Eller om en har et multimeter plugg inn i en ledig Molex og se på 5 og 12V spenningene der.

6800GT korta bruker vel opptil ca. 100W hver - ca. 200W "ledig" til resten med 400W PSU. Min 480W Tagan har: 240W til 3.3 og 5V og 336W ("enkel kurs") til 12V.

Link til Fortron FSP400-60THN om dette er riktig PSU tror eg det må "fornying til".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...