Gå til innhold

Altfor stor skjerm i Mandrake 9.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er problem med grafikk-drivere: Kanskje en ide å oppgradere Mandrake også? (10.2 snart ute nå.)

 

Du kan sette vel sette skjermoppløsninga i Mandrake Control Center (starter fra system-menyen eller med drakconf fra kommandolinja når du har su'a til root)? Går iallfall i 10.x. Problemet ditt er nok at det er bedt om større oppløsning/oppfrisking enn kombinasjonen grafikkbrikke/skjerm klarer, da må du prøve deg fram til noe som funker. Kanskje må du sette monitor-verdiene for horisontale/vertikale frekvenser manuelt, hvis systemet ikke har greid å oppfatte dem riktig.

Lenke til kommentar
Litt rart at jeg får perfekte verdier hvis jeg har windows xp? Har hatt 10.0 installert på maskinen, men grafikken blir helt "scrambled" slik at det er umulig å se noe. Blir akkurat samme dritten på Suse

Det er overhode ikke rart, hvis du tenker over det...

Jeg er ganske sikker på at problemet ditt er lett, men du må poste detaljer om hardware og X-oppsettet (som du er oppfordra til) hvis vi skal kunne hjelpe deg.

 

Jeg får forresten sånn "scrambled" grafikk når jeg fyrer opp min bærbare (Mdk 10.1), den retter seg når jeg skifter oppløsning fram og tilbake med ctrl-alt-+ og ctrl-alt--. Alternativt tar ned X med ctrl-alt-F1 og drar det opp igjen med ctrl-alt-F7. Gidder ikke prøve å fikse den ruskedetaljen, etter oppstart er alt perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...