Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bli oppdaget som snylter


Anbefalte innlegg

Dette er fortsatt kun tøv fra ende til annen. Mine data er min eiendom, uansett om brevet ligger på en benk i parken eller i hagen din. Det er fortsatt ulovlig å åpne det.

7317427[/snapback]

Den halve analogien var ment som en slags spøk.

 

I dette tilfellet er det et postkort, ikke et brev, siden det er ukryptert. Det er altså ikke noe vanskeligere å se metadata (sender, mottaker) enn det er å se selve informasjonen. Hvis det ligger et postkort i min hage eller postkasse, så MÅ jeg se på baksiden av det for å vite at det ikke er til meg. Det er bare folkeskikk som forhindrer meg fra å lese det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammenlikningen bryter sammen. Du har overhodet ikke noe behov for å se andres informasjon som sendes over ditt nett (eller hvem som helst andres nett som du hevdet tidligere). Har du problemer med at det er trafikk der får du bruke de verktøyene som finnes for å sperre det, eller godta at andre (uten å være klar over det) sender sine data over ditt nett.

Lenke til kommentar
Har du problemer med at det er trafikk der får du bruke de verktøyene som finnes for å sperre det, eller godta at andre (uten å være klar over det) sender sine data over ditt nett.

7317512[/snapback]

Det blir som å sette opp videokameraer på egen privat eiendom som bare tar opp på denne eiendommen, uten å merke området som "TV overvåket". Jeg vet ikke om dette er lov :p Så kanskje du har rett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...