Gå til innhold

Hvordan få høyere hastighet i BitTorrent?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg laster ned med Azureus og BitComet så får jeg hastigeheter nede i 2-10 kB/s. Har en 704/128 linje fra Tele2. Hva må jeg gjøre for å få høyere hastighet? Noen innstillinger i programmene jeg må endre?

Og vil jeg merke stor forskjell med en 1024/256 linje?

Takk :)

Endret av yrjan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vil få ca 25kb/s på dl og du laste ned rasker med den linja ja

Bit torrent er lagt sånt at det er uploaden som gjelde men du kan få opp til 100 kb/s

Skrevet

1. Hvis du ikke har åpnet porten(e) som programmene bruker så får du mye dårligere download speed enn hvis du ikke gjør det. 2-10kB/s er ganske lite hvis du tenker på at når du makser ut linja di får du 88kB/s.

2. Velg torrenter med mange seeds

Skrevet
1. Hvis du ikke har åpnet porten(e) som programmene bruker så får du mye dårligere download speed enn hvis du ikke gjør det. 2-10kB/s er ganske lite hvis du tenker på at når du makser ut linja di får du 88kB/s.

Hvordan gjør jeg det?

Skrevet
har du router??

Ja, har en D-Link DI-624

Jeg har 614+ router fra d-link, og jeg gjorde følgende for å åpne porter til BitTorrent: Først åpnet jeg "Mine nettverkssteder" og valgte "Vis ikoner for Upnp-enheter i nettverk" fra feltet på venstre side. Jeg fikk nå opp et ikon som heter "D-Link Router", denne dobbeltklikket jeg på og den åpnet seg så i Firefox. Jeg valgte deretter fanen "Advanced". Her lagde jeg en ny "virtual server" tilegnet Azureus med følgende skrevet inn i valgboksene:

- Name: BitTorrent

- Privat IP: Her skrev jeg min datamaskins ip på nettverket. Den finner du slik: Start > Kjør > Skriv: cmd. I det nye vinduet som kommer opp skriver du "ping (din maskins navn)"

- Protocol Type: Both

- Private Port: Her skriver du inn porten du skal åpne, f. eks. 6000

- Public Port: Skriv inn samme port du valgte over.

- Schedule: Velg: Allways

Deretter velger du apply. Vet ikke om det er samme fremgangsmåte for din router, men du kan jo prøve. :)

Skrevet (endret)

Takk til miCro for flott step-by-step guide :) Nå er'n oppe i 70-80 kB/s.

Og vil jeg merke stor forskjell med en 1024/256 linje?

Noen som har svar på dette spørsmålet? Og hva blir egentlig hastigheten? 1024 del på 8?

Endret av yrjan
Skrevet
Med 704/128:

download: 88kB/s

upload: 16kB/s

Med 1024/256:

download: 128kB/s

upload: 32kB/s

I teorien ihvertfall...

Kanskje det er verdt å oppgradere hastighet da. Det var jo endel raskere :)

Skrevet

Jeg har også en DI-624 router fra Dlink, og har samme problemet, men hos meg så funker de ikke selv om jeg fulgte samme framgangsmåte som er forklart her. bruker samme programmer også. Noen ideer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...