Gå til innhold

Tidsbruk i Pinnacle 8/ DVD'en virker ikke i stua


Anbefalte innlegg

Helt grønn på videoredigering her. Overførte min første dv-kasett til pc en i går. Det gikk fint.

 

Under capture valgte jeg: "DV full quality capture".

Brente til DVD med "best video quality" (Filmen var ca 30 min)

 

Fra jeg trykket create disk til dvd'en var ferdig tok det ca 12 timer.

No har jeg ikke verdens raskeste makin(Pentium 3 866 Mhz), og det spiller vel litt inn og.

 

Som sagt tidligere er jeg helt grønn på dette, og trenger noen pekepinner på hva jeg kan gjøre annerledes. Bør jeg velge annen output kvalitet, eller rett og slett velge et annet program.

 

 

Håper noen kan hjelpe meg...

Endret av Jimboo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kan se av det du skriver har du ikke gjort noen feil, men før filmen er klar til brenning må den rendres og det kan ta tid - styggelig lang tid.

 

Det er mulig maskinen din har innvirkning på tidsforbruket her, det er jeg ikke god nok til å svare på.

 

Gjør som foreslått i tidligere innlegg - ta natta til hjelp.

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg filmen i DVD-spilleren i stuen... Gjett en gang......... Virket ikke.

 

Noen som har peiling?

 

DVD plate : That's write DVD+R

DVD spiller: AKAI DV-P2540

DVD brenner: PLEXTOR PX-712A

 

 

Kan jeg bruke både DVD+R og DVD-R på brenneren min?

Endret av Jimboo
Lenke til kommentar

Hei !

 

Jeg opplevde det samme problemet som deg. Brukte Studio 8 og hadde kjøpt ny DVD brenner og brukte DVD +R plater. Den brente DVD platen virket ikke!

 

Jeg gjorde flere ting som kan ha løst problemet, men det som jeg tror gjorde utslaget var at jeg lastet ned den siste versjonen av Studio 8 (versjon 8.14). Du kan gå på hjemmesiden til Pinnacle på:

 

www.pinnaclesys.com

 

her finner du mulighet for å laste ned nyere versjoner av Studio 8 enn den du har.

 

Mvh,

Dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...