Gå til innhold

Choke i 1.6. Stort sett på alle public servere.


Anbefalte innlegg

Hallo! Dette ble ett langt innlegg. Jeg ville satt enormt stor pris på om noen hadde orket og lest gjennom hele og hjulpet meg.

 

Jeg har nå slitt med ett grusomt problem i cs1.6 i ca en og en halv måned. Problemet er som følger:

 

Jeg får på de aller fleste public servere stabil choke fra 25 - 100. På noen holder den seg konstant på 100 mens på enkelte andre ligger den og lunker på 25.

 

Det som er så veldig merkelig med dette er at jeg på f.eks catch gamer 2 public serveren (som for øyeblikket er nede) pleier ligge på 0-5 choke. Aldri noe mer enn det. Det er ikke bare her det merkelige stopper. Når jeg spiller PCW har jeg aldri choke (med mindre serveren er grusom og alle som spiller der har choke.)

 

Det første som falt meg inn var at det var antallet spillere på serveren som var årsaken. På PCW er det jo aldri mer enn 10stk, og på cg2 er det 14. Men dette slo jeg fra meg etter å ha testet på f.eks goodgame2 public serveren med max 14 spillere. Der inne har jeg 100choke konstant. Jeg tror derfor jeg nærmest kan utelukke at antall spillere inne på serverne har noe å si for mitt choke problem.

 

Jeg sitter på følgende maskin:

 

Abit NF7 V2.0

xp2500 @ 3200

512mb kingston DDR

WIN XP SP2

SMC trådløst nettverkskort (54mb)

 

Dette er koblet til en trådløs 3com router som igjen er koblet til en brannmur fra bluecom. Dette går fra videre til modemet. Linjen jeg sitter på er en 1024/348 fra bluecom.

 

Jeg hadde 0 choke på alle de nevnte serverne tidligere. Trådløst signalet er akkurat like bra som før problemet oppstod: 60% signalstyrke og 24-54MBps.

 

Jeg har nå prøvd følgende:

 

- Formatert

- scannet for spywhare

- scannet for virus

- oppdatert firmware på router

- oppdatert alt av drivere

- skiftet modem

- prøvd uten brannmur

- restartet router

- Målt linja. Alt er normalt.

- Rates i cs er slik de alltid har vært 80 80 20000. Har prøvd lavere og det ga ingen forbedring.

- Forsøkt å justert på mye rart i routerens innstillinger

 

Det er overhodet ingenting som fungerer. Jeg klarer ikke helt se hva som kan være årsaken. Det som gjerne ville vært mest naturlig å tro er jo at det er noe med det trådløse nettverket som er årsaken til problemet. Noe jeg ikke lenger tror siden choken varierer fra 0 til 100 avhengig av server. Trådløsen fungerer da ikke bedre på catch gamer 2 serveren enn på catch gamer 1 serveren.

 

Så hva i alle dager kan være årsaken? Det er ingen som snylter på linja: Bor øde...

 

Så jeg ber dere! Er det noen som har noen tips til hva i alle dager som kan være årsaken til dette merkelige problemet?

 

Alle svar mottas med stooooor takk. Jeg har selv gått helt tum for ideer.

 

MVH en fortvilet OterOter! :cry:

 

 

EDIT: Jeg har tidligere laget en tråd på dette forumet angående det samme problemet. Den tråden er godt over en måned gammel, og jeg valgte å lage en ny tråd nå pga. Mye ny informasjon angående problemet.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat det samme problemet som deg. Jeg har hatt dette problemet før, men det ble plutselig bare borte. Men så kom det tilbake igjen når jeg formaterte :hmm: . Jeg får ikke choke når jeg går rundt alene på mappet, men så fort jeg møter noen andre og skal skyte får jeg choke og blir "dytta" i. Jeg får ikke så mye som deg i choke, men det merkes veldig godt. Er umulig å treffe. Det virker ikke som om noen har noen forklaring på problemet. Alle sier det samme; still rates, dårlig pc, dårlig linje osv. Men nå har det seg slik at det har faktisk fungert tidligere..

 

Jeg har btw Tele2 1024/256

Endret av klund
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

riktige rates burde egentli gjore susen..

prov 25000 101 101, det bruker jeg og har fast 0-3 i choke, aa jeg har daarligere pc en deg.. traadloost nettverk teh sux :p

 

dessuten er det lett aa faa choke og fps dropp pga spyware...

klund : kjor spyware scan, om ikke det funker formater, om ikke det funker vet jeg faan ikke :o

Lenke til kommentar

Siden du på bl.a. catch serverne har veldig lav choke, og på andre public servere kan ha ha høy choke virker det enkelt og greit som om du requester mer info enn det servern kan gi deg.

 

Prøvd skikkelig lave rates, som f.eks. 1000 / 40 / 40, 15000, 50 / 50 o.l.?

Og ikke bruk 25k 101 101 om du har choke, prøv deg med endel lavere.

Ofte steam buller litt, så still rates, quit cs, start cs, se at rates er samme som det du stilte de til fremdeles og prøv å spille litt.

Er ganske sikker på at det har noe med server / rates å gjøre.

 

Og ja, jeg vet du sier du har prøvd lavere rates, men det skader ikke å prøve en gang til og rs'e skikkelig imellom.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Ups, skriveleif. Mente 10'000 ikke 1'000. Men uansett...

 

 

Prøv endel på slike rates til du har tilnermet lik 0 i choke. Er ikke noe vits i å ha høyere rates om du har choke. Ha gjerne høyere updaterate enn cmdrate.

 

Ta en speedometer test på www.itavisen.no og se om du får hastigheten som du skal ha. Har du netlimiter? Sjekk at du ikke har sperra CS slik at den ikke får mer enn så og så mange kB/s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...