Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp trnger hjelp


Anbefalte innlegg

hei jeg har en pc som er helt ødelakt den restarter pluselig å så slår den seg på igjen er det noe jeg har gjort feil eller er det noe som kan skje?? :cry: vær så snill svar trænger hjelp!:(

 

 

hovedkort : ASUS P4R800 V Deluxe

strøm forsyning: Avance Technologies INC 400 watt

cpu: Intel Pentium 4 2.8 ghz

ram: Ocz PC-3200 2x256MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

Endret av blackilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sticky #1

 

I det siste har jeg lagt merke til at det er veldig mange her som har problemer med at programmer/spill avslutter seg, PC-en piper, det går treigt i spill, PC-en avslutter seg selv, og lignende problemer.

For oss som forsøker å hjelpe dere er det ofte meget vanskelig å hjelpe, ettersom vi har ekstremt lite å gå etter.

Derfor ber jeg om at alle som poster her med spørsmål som jeg nevnte ovenfor, inkluderer følgende opplysninger:

  • Relevant informasjon om maskinvare og operativsystem.
  • Når oppstod problemene? Installerte du noe maskinvare eller programvare rett før?
  • Forklar mest mulig om problemet, og hvis du får en feilmelding, hva står det der?
  • Har du nylig søkt etter virus og spyware/adware med ett oppdatert antivirusprogram og antispywareprogram?
    (Har du ikke dette, så har vi en flott kategori for sikkerhet her på forumet, hvor du kan få hjelp.)
  • Har du nyeste drivere til all maskinvaren din?
    (For å laste ned nye drivere må du gå til produsentens offisielle hjemmeside.)
  • Har du lastet ned alle oppdateringer til Windows?
  • Er du sikker på at all maskinvare fungerer bra? F. eks. er en av de vanligste grunnene til at PC-en skrur seg av selv at CPU-viften (prosessorviften) eller PSU-viften (strømforsyningsviften) er defekt, slik at prosessoren blir for varm.

 

Sticky #2:

 

Siden denne forumkategorien kan være vanskeligere å lage emner for enn de andre kategoriene i forumet, bør man ta seg spesielt god tid til å lage en god overskrift.

 

Eksempler på gode overskrifter er blant annet;

Alt hakker hvert 2. sekund

PCen starter ikke etter kabinettbytte

Maskinen slår seg av og på i en evigvarende sykel

Emner som ikke bruker emnefeltet fornuftig vil bli stengt.

 

Stenges, igjen. Skriver du så lite beskrivende, kan du ikke forvente at du får hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...