Gå til innhold

Oppsett av dual cpu pc, trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Eg skal kjøpe ein ny pc, den skal brukes til både arbeid og spilling (ca. 80/20). Grunnen til eg har valgt dual oppsett er fordi eg trenger noko som har gode multitasking muligheter (hadde dual system før den pcen eg sitter på nå og var veldeg godt fornøyd med det).

 

 

Det eg lurer på å kjøpe er:

 

Asus K8N-DL, nForce4 Pro2200, Socket-940 PCI-E, SATA/ATA, GbLAN, E-ATX, Dual-CPU (2.795)

 

AMD Opteron 242, 1.6 GHz, 2way Socket 940, 1MB cache, BOXED (2 stk, 1.790)

 

Corsair PC3200 DDR-DIMM 512MB ECC REG 32Meg x 8, CAS 2.5, "Low profile" (4 stk, 899)

 

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns PCI Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI (1.595)

 

Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ (2 stk, 1075)

 

Plextor DVD-brenner PX-716A IDE Retail inkl. sort og hvit front (995)

 

Chieftec Mesh Medium Tower Sort w/USB/Firewire 410W PSU ATX 2.0,24/20pin (1.095)

 

Eg skal kjøre harddiskene i Raid1 som ekstra sikkerhet i tilfelle ein av dei ryker før eg får tatt bacup av arbeidet, ibas er dyrt...

 

Det eg igrunnen lurer mest på er om strømforsyningen som følger med kabinettet er for liten? Og om den passer på hovedkortet (såg den sa 24pin men eg er litt usikker). Eg har også ein Enermax 460W (EG465P-VE) men den har ikkje 24pin, men det er kansje muligt å få fatt i ein overgang?

 

Eg lurer også på om alle delene passer isammen, eg har studert specsene fleire ganger, men er ennå litt usikker.

 

Vist nokon har eit forslag til nokre bedre deler enn dei eg har valgt til rundt samme pris så tar eg gledeligt imot forslag.

 

På forhand takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...