Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

I går kveld hentet jeg en liten pakke på postkontoret, og ble den lykkelige eier av et Canon 350D. Så langt har jeg ikke fått prøvd det noe særlig, men det lille jeg har prøvd har jeg vært særdeles fornøyd med!

 

Det er bare ett problem: Jeg sikter med venstre øye. Dermed havner nesa der hvor det er meningen at man skal ha tommelen, og så blir det litt krunglete å holde kameraet. Det er sikkert bare en vanesak, det pleier å være det for meg med nye kameraer, men denne ganger var problemet mer påfallende enn det har vært tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må være noe med nesa til Climber ;)

 

Spøk til alvor. Jeg var og kikket på kameraet i butikken igår og det gav et godt intrykk. Betraktelig mer solid bygget enn 300D ved første inntrykk. Men som mange har kommentert før meg, den er LITEN! Veldig praktisk om man går rundt med kit-linsa eller en annen liten linse, men jeg ser for meg at det kan bli enda dårligere balanse ved bruk av større objektiver. Dessuten var grepet blitt veldig lite, selv for meg med tynne datafingre. Grepet er sikkert en vanesak.

 

Men jøss, hvis det er noen på forumet som har kjøpt 350D og innser at det blir for liten, så skal jeg gjerne ofre meg og bytte mot min 300D ;)

 

Grattis med nytt kamera! Du har mye morro i vente :-)

Lenke til kommentar

Kameraet var lite, det merket jeg. Holdt vel på med det i et kvarter, og problemet mitt var venstrehånden pga størrelsen. Men jeg følte etter hvert at det satt greit. Jeg prøveholdt også 20d vekselsvis, og ergonomien der satt mye bedre. Så 350d er lite!! Passelig som tur- og reisekamera :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei

 

Du skriver i overskriften din "En ulempe med 350D". Siden problemet ditt er sånn som du beskriver kunne du nok egentlig skrevet "En ulempe med hvilket som helst DSLR"...

 

Disse kameraene er nå engang designet slik de er og de holdes for det meste med høyrehånden på "avtrekkeren" og venstre som støtte. Dermed kommer tommelen på høyre hånd der den gjør for de fleste av oss som normalt har tommelen på venstre siden av høyre hånd. Og da får du nesa borti tommelen.

 

Vel...det får kanskje holde...

 

 

mvh

Roger

Lenke til kommentar
Nå har jeg et vanlig film speilreflex kamera som heter Minolta Dynax5 som er et par år gammelt, og det er også veldig lite, kan noen si meg om 350D er enda mindre?

350D er ørlite større, og veier litt mer enn Dynax5.

 

Dynax5: 127 x 87 x 60.5 mm og 335 gram.

350D: 127 x 94 x 64 mm og 540 gram.

Lenke til kommentar

Jeg holdt forresten litt i en Dynax 7 (er det ikke det den nye digitale heter?) igår. Den er stor, størren enn 20D, men meget god å holde i. Byggekvaliteten virket kjempebra. Kan ikke sammenlignes med 350D. Men 350 er virket på sin side betraktelig bedre enn min 300D :roll:

 

Håper å få lekt litt mer med den i kveld :-) En kompis har kjøpt.

Endret av Aesop
Lenke til kommentar

Har ikke registrert noe *neseproblem* med PENTAX *istDS som har tilsvarende størrelse på kamerahuset som Canon 350D.

 

PENTAX går også for en linje at objektivene som kommer er lette og derved balanserer godt i forhold til kamerahuset på *istDS. I hvilken grad vil dette bli tatt hensyn til av Canon hvor objektivene skal gå til et flertall av relativt store og tyngre kamerahus??? :roll:

Lenke til kommentar

Venstre eller høyre, uansett så klemmes selv den minste nese inn....

Løsningen er en okularforlenger, EP-EX 15 er betegnelsen (Antar sterkt at denne går på 350D..sjekk bruksanvisning/tilbehør) . Koster kr.198-

Dette er det første extrautstyret jeg kjøpte til 20D, skulle vært standard tilbehør spør du meg.

Lenke til kommentar

Ser smart ut med den okularforlengern, tror du det er standard "mount" på alle Canonapparater?

 

Tror ikke at det "med nesa" kommer til å bli noe problem, man venner seg til nytt utstyr.. Sikter med venstre øye og på mitt 50e "bremser" jeg tommelfingerhjulet med tuppen av nesa (uten at nesa mi er spesielt stor eller av spesiell form) men det er ikke noe jeg føler på til daglig.. Er verre sånn sett med et av de gamle SLR´ene jeg har liggende hvor jeg slår en skarp kant borti øyebryn/øyehule hele tida :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...