Gå til innhold

Overklokking av MX420 kort


Anbefalte innlegg

Driver på å mekker sammen en pc med "litt" gamle specs. Tenkte å se hvor mye jeg kan få uttav mitt Abit Siluro MX420 64MB. Den går med passiv kjøler, men jeg får snart Vapochill vannblokk på den. Lurte derfor hva jeg bør kunne forvente å få ut av den i 3dmark01. Det eneste forsøket jeg har gjort med denne var med en AMD 700MHz Duron. Da fikk jeg 2500 poeng i 3dmark01. Mitt oppsett vil nå være AMD Athlon 2500 @ 3200 Barton, DFI LANParty NF2 Ultra kort.

 

Kunne ikke finne noe i søkebasen her om dette kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg endelig fått PC delene og montert den med det skjermkortet. Jeg fikk 4100 poeng i 3dmark01 og da klarte det ikke å kjøre den ene "prøven". Jeg kjører

CPUen 2500@3200 1.65v 11x multiplier 200MHz.

 

Jeg prøvde å overklokke fra 250@300 GPU 300@400 RAM men da fikk jeg artifacts med en gang. Nå har jo det seg at jeg ikke har vifte på det skjermkortet, men får sikkert vannavkjølingen på Tirsdag :D. Skal jeg da kunne kjøre det stabilt med disse instillingene eller er det noe jeg ikke vet om som jeg må også stille inn?

Jeg bruker de nyeste driverne til nVidia i kombinasjon med Powerstrip.

Lenke til kommentar
cpu og minne har mest å si i 3dmark01, sammenlikn 3dmark03 scores, kan bli spennende :thumbup:

CPU AMD Athlon 2500@3200 Minne Kingston DDR400 HyperX 2-2-2-5

Kan ikke si det klokket bra nei. Da jeg kjendte på skjermkort blokka så var den skikkelig varm. Kjøler den ikke bra nok? Kjølevannet var "kaldt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...