Gå til innhold

Riktig komponentvalg til ny spillpc?


Anbefalte innlegg

Skal bygge meg ny pc til en ikke alt for dyr peng, og har satt sammen dette:

Hvodan ser dette ut? Forslag til forbedringer el.?

 

enda ikke bestemt meg for psu. Hvor stor psu trenger jeg? Forslag til en (billig) og bra en?

 

 

Takker (selvsagt) for alle seriøse tilbakemeldinger...! :thumbup:

Endret av octopz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser smud ut. Kunne kanskje gå for en god zalmann cpukjøler. Veldig fornøyd med min. Holder AMD64 3200+ på 30 grader idle og 44 maks ved 2,400rpm . Ikke veldig bråkete heller. Vet ikke om du prioriterer lyd.

 

Stor harddisk er alltid greit. frustrerende å ha full hd etter en uke. Kanskje en samsung spinnpoint eller noe.

 

Kabbis er vel litt smak og behag. Lurer på om lcd skjerm i et såpass billig kabinett kan gå ut over kavliteten

Lenke til kommentar

skal du ha litt mer ut av det så kjøper DFI nforce 4 ultra kortet og en av de voltage ramma til OCZ... og en bedre cpu-kjøler f.eks xp120, blir litt mer men da kan du klokke til helvette også.... få alt ut av cpu-en... om du ikke skal klokke ser det helt greit ut :innocent:

Lenke til kommentar

Angående PSU ville jeg gått for denne; MIST 500W, holder til det meste, er stabil, og stille!

 

Hva gjelder hdd, ville jeg tatt en 200-250 gb seagate, med støtte for NCQ. God disk som er lite støyende og med god stabilitet.

 

Kabinett.. Smak og behag.. Er ditt rom den skal stå i.. Velg en med gode luftekanaler, som du selv trives med. Jeg liker Thermaltake, men det gjør ikke alle. De har stilige kabinetter, som er gode å bygge i. Titt litt rundt.. Men, de mest glorete kabinettene er de du fortest blir lei..

Lenke til kommentar

Hvilken harddisk bør jeg kjøpe da? Så på seagate Barracuda 7200 på 200 GB.

Hva er grunnen til den store (hehe.. 40kr :tease: ) forskjellen på prisen på disse to jeg fannt hos komplett: IDE ATA og S-ATA??

hva er forskjellen (utenom prisen ;) ) Hvilken burde jeg ta til det nevnte systemet??

 

Takker og bukker...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...