Gå til innhold

Powerbook 12" VS Ibm X40


Nicon

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny bærbar maskin.

 

Skal kun brukes til å skrive, musikk, internett o.l.

 

Har sett litt på Powerbook 12", må ha så liten av mobiliteten.

 

Far har akkuratt bestillt seg en X40 maskin nå, og da ble jeg litt usikker.

 

Hva er den beste løsningen for en student som meg ?

 

X40 med ekstern optisk enhet eller Powerbook 12" med SuperDrive ?

 

Erfaringer tas i mot med takk !

 

Mvh.

Nicon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kort oppsumert: med X40 så ligger den optiske enheten igjen hjemme. Med PB'en har du den alltid med, men den veier da litt mer.

 

Ellers er min oppfatning at OS X har mer kvalitet og stabilitet. Og du kan bruke den til "alt" du sansynligvis trenger den til. Utenom Spill da.

 

Begge er da kjempemaskiner. Det beste fra 2 verdener.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, PowerBook 12" satt opp mot X40 er ikke ultraportabel mot ultraportabel i ordets rette forstand. Kjøper en PowerBook 12" istedet for IBM X40 så er det pga en har lyst på Mac OSX (og i sær Tiger når det kommer om en skarve måned eller to), ikke fordi den er bedre rent maskinvaremessig, for X40 er en bedre ultraportabel/lettvekter.

 

PB 12" er en hyggelig maskin, for all del, jeg kunne ikke slå meg til ro med den jeg hadde (Rev. C med 1,33 GHz) pga disse tingene:

Støy (ja, den bråkte, ikke det verste jeg har hørt, men plagsomt når det var stille)

Varme (tok mange og lange timer før jeg engang begynte å bli vant med det, og håndleddet mitt var rett og slett ømt av varmen kombinert med den noe ekle/"skarpe" plastkanten, men nå er jeg da typen som legger armene ned på pulten/maskinen når jeg skriver...)

Men jeg vil ikke engang begynne å tenke på hvordan 12" med 1,5 GHz G4-prosessor blir... da kjenner jeg varmen i håndleddet... Selv om jeg ble vant med varmen til slutt så ble støyen for meget til å være en såpass lite kraftig maskin. Personen som kjøpte den elsker den, jeg tror det er fordi vedkommende aldri bruker den stilt på en benk/et bord eller lignende i lengre tid, og stort sett var bestemt på å kjøpe PowerBook uansett.

 

Men skal du virkelig være mye på farten kommer du sjelden til å savne det optiske drevet, og jeg tror totalt sett at X40 er maskinen for deg, av de to du sammenligner.

 

Mvh ponke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...