Gå til innhold

God software til full backup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til anskaffelse av en ekstern harddisk, som skal brukes som backup av innhold på mine andre pc'er. Etter at jeg har kopiert over alt innholdet til den eksterne harddisken, er jeg på utkikk etter et program som automatisk oppdaterer den eksterne harddisken med nyere filversjoner fra min pc, dersom jeg oppretter nye filer, eller endrer dem. Jeg regner med at det finnes et slikt program, men er det noen som har noen anbefalinger/navn på noe slikt noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på et program som registerer og tar backup av hver eneste forandring som gjøres, på alle filer, uansett filtype? Det fins kanskje, men kan tenke meg det blir et ganske tungdrevet og ressurskrevende program. Nå skal det innrømmes at jeg ikke har satt meg veldig grundig inn i dette. Men jeg tror heller jeg ville brukt for eksempel Norton Ghost 9 - den har innebygget mulighet for "Incremental backups", det vil si at programmet lager en "hovedbackup" av for eksempel hele disken først, så stilles det inn til å kjøre backup for eksempel en gang om dagen, hvor det da blir oppdatert til å få med alle forandringer/nye filer som har kommet til i løpet av dagen. Dette er vel ca det du tenkte på?

Skrevet
Tenker du på et program som registerer og tar backup av hver eneste forandring som gjøres, på alle filer, uansett filtype? Det fins kanskje, men kan tenke meg det blir et ganske tungdrevet og ressurskrevende program. Nå skal det innrømmes at jeg ikke har satt meg veldig grundig inn i dette. Men jeg tror heller jeg ville brukt for eksempel Norton Ghost 9 - den har innebygget mulighet for "Incremental backups", det vil si at programmet lager en "hovedbackup" av for eksempel hele disken først, så stilles det inn til å kjøre backup for eksempel en gang om dagen, hvor det da blir oppdatert til å få med alle forandringer/nye filer som har kommet til i løpet av dagen. Dette er vel ca det du tenkte på?

Tenkte på det siste du nevner, men da antar jeg at Norton Ghost er svaret da, er ikke så veldig begeistret for Norton på grunn av systemressursene som brukes, selv om det bare ligger å kjører i bakgrunnen, er det noen som har et forslag på noen flere/andre programmer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...