Gå til innhold

tips til konsoll-kjøpere


xstian

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-01 12:18, Jc-g skrev:

Quote:


Den 2002-07-01 01:52, xstian skrev:

Men husk - hadde det kun vært spillbarhet vi så etter hadde vi sittet der med støgge, men herlige gamle møkkamaskiner med ræva grafikk og lyd. Heldigvis er det noen som tør å se fremover. :smile:


.xstian


 

Nettopp!!!

 

Når PS2 fans sier at de ikke gidder å vurdere Xbox bare fordi den ikke har nok AAA spill, faller jo hele argumentet deres sammen.

 

Hvorfor kjøpte de seg PS2 i utgangspunktet???? De kjøpte seg PS2 fordi de forventet bedre grafikk!! Hadde de kun vært ute etter spill med bra gameplay, kunne de vel for h*lvete bare ha sittet der med PS1. Den har jo NOK med spill.

 

Dessverre er det ganske få som ser dette poenget, og mange er jo så totalt blåst at de ikke skjønner at argumentet deres smuldrer bort.

 

Så til alle dere som PS2 eier (El_Polla) som sier at grafikk ikke er alt og at gameplay er viktigst, hvorfor i svarte f.... kjøpte dere PS2??????????

La meg høre det....."ja, fordi vi ønsket bedre grafikk"... PUTA

 

_________________

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-07-01 12:20 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-07-01 12:21 ]</font>

 

grafikk er ikke uviktig, jeg skulle likt og sitte med gf4. jeg har oppgradert ifra mx200 til pro som holder mere enn lenge til de spillene jeg spiller nå, hvis det kommer noen nye gode spill kommer jeg nok til å oppgradere.

men tingen er at jeg synes grafikken suger like mye på xbox som ps2 og pc, alle detaljer og slikt er liksom malt på en tapet som er limt på klosser og slikt. så jeg nøyer meg med ps2 grafikken og synes det er bra siden det faktisk er bra og tenker ikke så mye på grafikk ellers siden spill med elendig grafikk kan være mye bedre enn spill med bedre grafikk pga min spesielle smak. ff14 som er ett super nintendo spill synes jeg er sinnsykt bra.

 

eneste stedet der jeg ser xbox grafikken som ett pluss som trekker opp spillet er splitscreen, halo på blood gulch med 2 player er jo dritgøyt og grafikken spiller en rolle der.

skal en alltid ha det beste så blir en aldri fornøyd... straks en får gf4 så er det ram, større hd eller skjerm, monstercable til xbox f.eks. eller noe annet som er neste ting på ønskelista - en kan liksom aldri få god nok grafikk hvis en skal ha det beste så hvorfor ikke bare nøye seg med noe som er bra og så holde seg til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med at man må kjøpe ekstra utstyr til konsollene! Til ps2 må man kjøpe f.eks multitap for at 4stk. kan spille. Jeg selv har ps2 og er mer enn nok fornøyd med den.

 

Og til Jc-g. Har du spillt på ps1. grafikken der er til å kaste opp av og det finnes mange drit-spill til den. Dessuten har ps2 rekker av gode spill f.eks gt3, gt concept, gta3, gta vice city, final fantasy x, final fantasy XI,Tony Hawk 3, fifa 2002, devil may cry, silent hill 2, devil may cry 2, tekken tag, tekken 4. Og dette er bare noen. Noen av de nevnte har ikke enda kommet ut men kommer! Og kom ikke og si at Halo knuser spillene det er det dårligste argumentet noen kan gi!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som har tatt opp den største fordelen av alle med x-box, nemlig den revolusjonerende anti snuble i kontrollerledninga og rive hele driten i gulvet funksjonen?

 

Splitscreen med Rallisport på vorspiel er uansett en høydare. Særlig når du er bare så mye bedre enn alle andre. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 00:58, Royzer skrev:

Og til Jc-g. Har du spillt på ps1. grafikken der er til å kaste opp av og det finnes mange drit-spill til den. Dessuten har ps2 rekker av gode spill f.eks gt3, gt concept, gta3, gta vice city, final fantasy x, final fantasy XI,Tony Hawk 3, fifa 2002, devil may cry, silent hill 2, devil may cry 2, tekken tag, tekken 4. Og dette er bare noen. Noen av de nevnte har ikke enda kommet ut men kommer! Og kom ikke og si at Halo knuser spillene det er det dårligste argumentet noen kan gi!


 

Jeg har og har spilt mye PS1, og grunnen til at du mener den suger er fordi du har sett noe som er bedre. Du sa ikke det samme for 7 år siden. Den har også mange kule spill, selvom ordet kvantitet er mer passende enn kvalitet.

 

Jeg personlig er opptatt av grafikk. Det er en av drivkreftene i spillindustrien også. Man ønsker hele tiden bedre grafikk. Hadde det ikke vært for dette, ville vi fremdeles ha sittet med Atari, Sega MegaDrive eller den gamle nintendoen. De hadde ufattelig mange kule spill, men ønsket om bedre grafikk (IKKE BEDRE GAMEPLAY) har bragt oss til dagens konsoller.

 

Du nevner jo ikke ett eneste FPS til PS2. Da blir det jo heller ikke så lett å sammenlikne dem med Halo! Så langt har jeg faktisk ikke sett et eneste FPS spill, uavhengig av plattform som kommer i nærheten av Halo. Half-Life var sinnsykt (Halo har tydelig vært inspirert av Half-Life), og er kanskje det eneste FPS, i den sjangeren, som kommer i nærheten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 09:43, 311-5 skrev:

Hvorfor er det ingen som har tatt opp den største fordelen av alle med x-box, nemlig den revolusjonerende anti snuble i kontrollerledninga og rive hele driten i gulvet funksjonen?


 

Denne funksjonen er faktisk revolusjonerende smart, men jeg skal si deg hvorfor ingen har tatt opp dette før:

 

Omtrent samtlige anmeldelser jeg har lest, graver etter negative ting ved Xbox (utseende, håndkontroll, pris er jo ikke lenger et tema :grin:). De overser lett alle de psoitive sidene (antisnuble funksjonen!, harddisken, nettverkskortet, system link etc.)

 

Denne antisnuble saken, har reddet meg, og mange kompiser en del ganger, spesielt når man ikke akkurat har null i promille :grin:

Lenke til kommentar

jeg synes halo singleplayer egentlig var ganske teit... du endte opp i ett rom i starten der det var noen teammates og fikk maskingevær, så kommer det en stemme, "looks like their in trouble, do your best!!!!!" eneste pointet i spillet var liksom å redde folk du like gjerne kunne drepe, du kunne bruke 5 timer eller 5 sec på å redde de, det var ikke noe stats eller poengsum eller bonuser og straffer og slikt. det var ikke noe poeng i å følge oppdragene liksom - spilte ingen rolle hva som skjedde rundt deg, eneste du skulle gjøre var og løpe rundt og skyte hele tiden. og det var altfor linjert (fallout2 kan f.eks. runnes flere ganger som både ond og snill hovedperson).

ble veldig ensformig og kjedelig i lengden, jeg kom til oppdraget der jeg fikk tanks - så gikk jeg bare lei det.

men splitscreenen var det eneste lyspunktet jeg så med halo, det var grafikken faktisk noe å skryte av, og det var kult å krige med bilene og det. multiplayer er sikkert kult også men det er jo helt likt pc bare med litt mere klumpete kontroller.

jeg synes mgs2 og gta3 f.eks. er mye bedre enn halo, men det er jo smak og behag.

Lenke til kommentar

Quote:


Denne antisnuble saken, har reddet meg, og mange kompiser en del ganger, spesielt når man ikke akkurat har null i promille
:grin:


 

:grin: :grin: og atter :grin:

 

Den er genial, og selv om det jo står i manualen at det er fordi det er for å unngå at små barn får den i hodet etc, er det garantert myntet på fulle kompiser! :wink:

 

.xstian

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-03 01:44, KembO skrev:

X-box bråker litt... er det bare jeg som har det problemet? jeg synes den støyer plagsomt mye da jeg -skrur av lyden/har normal lyd - på tv'n ... ellers er den KNALL :smile:...



 

Kjøp deg et fett 5.1 annlegg så unngår du det problemet glatt. :grin:

 

Mener å huske at Xbox ikke skal overgå 25 dB. Det er ikke mye, spesielt ikke i forhold til min PC. Den høres ut som en j*vla rakett som er i ferd med å ta av...

Lenke til kommentar

heh! Rakett:)

Når man var inne på emnet DVD, så kan jeg jo si at fargegjengivelsen og kvaliteten er mye bedre på boksen enn på ps2! Den kan faktisk sammenlikne seg med en DVD-spiller i høyere klasse.

Kjøper dere forresten konsoll for å se DVD på?

Trokke det kommer mini-dvd'er til kuben iallefall:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...