Gå til innhold

Bytte vifte på OCZ 520W, og hva er orginal vifte?


Anbefalte innlegg

Har en OCZ ModStream 520W i et AOpen H700b kabinet :love:

 

Tenkte på å bytte til Papst vifte 18DB eller 26DB, men siden den orginal vifta som jeg har lest. finner dessverre ikke linken på forumet om hvor mye luftmengde den blåser.

Tror dere at Papst vifte, 70m³/time, 18 dB vil være for svakt for denne PCU`en, med tanke på varme.

Eller burde jeg gå for den som er på 26DB?

Endret av Abits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert automatisk hastighetsregulering på denne viften, avhengig av temperatur i strømforsyningen og belastning.

 

MIST 500W PSU'en bruker Papst 26dB viften (120mm), men den snurrer jo såvidt rundt omtrent, så den er så lydløs som en kan få det.

 

Jeg hadde gått for 26db varianten. I tilfelle 18db varianten ikke har mulighet til og snurre kjapt nok når temperatur/belastning tilsier det.

 

Forøvrig er 26dB viften oppgitt med 14dB hvis en kjører den på 7v.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

:blush:

Koblet til en 26 dB Papst, men strømforsyningen ble for mye varmere siden vifta nesten ikke blåste luft ut, hardiskene kom oppi 50grader eller mer :no:

 

Prøvde en Titan vifte, 136m³/time, 36 dB som jeg hadde liggende, og PCU`en ble litt stillere da en orginal vifta, så det som bråkte mest var skjermkortet da.

 

Synest OCZ Psuen ikke er så stille som enkelte vil ha det til, har nå bestilt en Papst på 32 dB og en Titan på 34 dB, men er det noen som har prøvd med en 26 dB vifte som har kjølt godt?

Endret av Abits
Lenke til kommentar
Du har montert PSU'en riktig vei??

Selvsagt, da det kun er en måte å skrue den fast i kabinettet, og vifta hvis det var denne du tenkte på så er den også riktig montert, når jeg kobler Papst vifta i psuen så snurrer den så vidt rundt, sån som @bidz påstod, prøvde alle 3 koblingene som er i modstream men vifta gikk like seint samme hvilken kobling jeg prøvde, kobler jeg Papst vifta på hovekortet går jo vifta med god hastighet.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve med SilenX vifter. De har enda bedre luft-til-støy ratio enn Pabst. Du får den f.eks. her. Edit: 14db viften til SilenX dytter i følge produsentenes tall litt mer luft enn 26db viften til Pabst :yes:

 

Men seriøst, bråkte vifta i ModStreamen så ille?

må være løgn da....

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve med SilenX vifter. De har enda bedre luft-til-støy ratio enn Pabst. Du får den f.eks. her. Edit: 14db viften til SilenX dytter i følge produsentenes tall litt mer luft enn 26db viften til Pabst :yes:

 

Men seriøst, bråkte vifta i ModStreamen så ille?

En Titan vifte på 34 dB gjorde Pcuen mer stille en orginal vifta til OZC, den orginal vifta bråker ikke noe mer en Fortron Pcuen på 350W som fulgte med Aopen kabinettet.

 

Men når Papst vifta snurrer så vidt rundt så ble det veldig lite luft som den klare å skyve og det førte til at den ble veldig varm, samt at hardiskene også ble mye varmere.

 

Titan vifta snurrer også sakte når jeg kobler den til Pcuen, så noe 34 dB ble det ikke, er da redd for at en SilenX kan bli for svak pga dette, men jeg kan jo se på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...