Gå til innhold

"Error loading operative system"


Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en wdraptor74gb nå, og jeg skal installere windows på den. Feilmeldingen kommer når datamaskinen skal reboote og legge inn windows etter den har formatert og kopiert over filene. Feilmeldingen som kommer lyder som følger: "Error loading operative system". Jeg har prøvd å få til slik at han skal boote fra harddisk, men det hjelper ikke. Hva skal jeg gjøre?

(det er ikke noe feil med cden, har nemlig prøvd to cder)

Forøvrig når jeg skulle legge inn windowsen, har jeg koblet fra den andre harddisken min.

 

Rett før feilmeldingen kommer, står det "Verifying DMI Pool Data"

Endret av Hansrh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske sikker på det ja. Har ingen IDE disker.

Men er det ingen som kan hjelpe meg?

Det står også at jeg mangler en hal.dll, og har prøvd det noen har snakket om tidligere på forumet, men uten hell. Kan en løsning være å resette bios?

Lenke til kommentar

Greit nok at du har bare en partisjon, men hvor opprettet du partisjonen ?

Windows krever at du har en primærpartisjon på harddisken, så det kan være problemet ditt.

Har du muligheten til å slette de partisjonene du har på disken, og opprette nye via windows installasjonen ?

Lenke til kommentar

Ja det kan jeg gjøre i windowsinstallasjonen, men har prøvd det et par ganger nå, og det ser ikke ut til å fungere. Har også prøvd å resette bios men det også uten hell.

 

Her er en måte å gjøre det på., men jeg skjønner ikke helt det med: Attrib -H -R -S C:\Boot.ini

DEL C:\Boot.ini

BootCfg /Rebuild

Fixboot

som jeg tror kan være løsningen.

Endret av Hansrh
Lenke til kommentar

Det jeg kan si er at jeg har lagd en partisjon når jeg skal legge inn windows(formatet er NTFS). Ellers har jeg ikke kjørt bootdisk for windows 98, ser ikke helt poenget med det.(har heller ikke mulighet til det, siden den andre disken min har skjært seg litt, og sitter nå på en bærbar uten diskettstasjon)

Jeg har ellers prøvd begge forklaringene på den linken forøvrig, men det også uten hell. Så nå vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre.

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av Hansrh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...