Gå til innhold

Billy Wilson (ve3d / Voodoo Extreme) død

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Billy Wilson - grunnleggeren av Voodoo Extreme (senere ve3d og sist kjøpt opp av IGN) er død :(

Han var en av pionerene innen nyheter om spill på nett; jeg har vel vært innom sidene han grunnla (han har ikke jobbet der selv på lenge - han ga seg i forrige dot-com-smell siden besøket på sidene var altfor høyt i forhold til inntektene) omtrent daglig de siste 7-8 årene.

Billy Wilson dead at 33

I have been informed by his family that Billy "Wicked" Wilson passed away at 9:50pm MST today (March 14). His family was by his side. He was 33 years old. He is survived by his son Dax and his ex-wife Aimee.

Hyllesttråd her

Grafikk og varianter av maskoten til Voodoo Extreme fra 'back in the day':

post-184-1110936151_thumb.jpg

Endret av Shimano
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som om det er hundre år siden jeg søkte etter info om mit Miro Highscore 3D Voodoo 1 kort og Voodooextreme dukket opp i søket.

Da begynte min tid som Voodooextreme Fan boy. Han laget den beste game siden

på nette noen sinne. Trist Trist

BYE BYE Billy "Wicked" Wilson

L8rs M8 ... GibNetz Aka Big Hawk

Skrevet

Jeg tror jeg oppdaget Voodoo Extreme på omtrent samme måte; i forbindelse med surfing etter demoer o.l. til mitt Diamond Monster Voodoo-kort :)

Billy var forut for sin tid (eller kanskje bare utrolig heldig med tid og sted). Han var der og fulgte utviklingen tett - med fokus på spill - når kanskje den største enkeltrevolusjonen innen PC-gaming (og gaming generelt) skjedde, nemlig innføringen av 3dfx sine 3D-kort for 'hvermansen'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...