Holmgr3N Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hvilket av de mener du er den beste? Som fikk deg til å spille og spille uten pauser. Den beste historien osv.
Holmgr3N Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 Selv syns jeg det første var bedre. Historien fengte mer, den bydde på flere overraskelser. Syns også det første spillet var "koseligere" på en måte? 2'ern er lissom så trist.
Hr. Jenssen Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 I forhold til sin tid, var 1'ern best. Men med flere features, mer variasjon (osv), blir 2'ern bedre. Men ja, jeg koste meg skikkelig med 1'ern også! Dessuten var plottet så mye mer overraskende i 1'ern.
Frijazz Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ikke det at KOTOR2 er dårlig, men eneren var hakket kvassere. Det blir litt mye korridorløping KOTOR2. Historien var også bedre i eneren.
danimont Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Kotor 1 var vel det spillet som fikk meg personlig til å miste søvn p.g.a. en quest jeg ikke fikk til... eller den klassiske "bare en liten time til"-følelsen. :!: Kotor 2 er liksom mindre gjennomtenkt og har også følelsen av at spillet på en måte ikke er helt ferdigkodet, noe vi har fått flere indikasjoner på allerede. Pluss noen irriterende bugs... (håper de blir fikset snart...) Likevel er det er ting i 2'ern som jeg setter veldig høy pris på... som f.eks. at du starter som jedi... mange flere levels/feats/powers... samtidig som slutten på begge inviterer til oppfølgere, spesielt 2'ern... Vi krysser vel alle sammen fingrene og ber en liten bønn om at Kotor 3 kommer til neste år (eller kanskje til jul).... Konklusjon: har du spilt 1'ern MÅ du spille gjennom 2'ern.... og samtidig håpe på en 3'er...
haavard81 Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 enig der.. kotor 1 var mye mer fengende og historien var bedre. Samtidig skal det sies at spillbarheten i kotor 2 var en stor forbedring fra 1er'n. Men det hjelper lite når man gir ut ett spill som virker halvferdig og er full i bugs. Om nummer 3 skulle komme ut så trenger de en god historie(kotor 1), bra spillbarhet(kotor 2), og en alvorlig oppdatering på grafikken(noe slikt som Half-life 2)
Hr. Jenssen Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 og en alvorlig oppdatering på grafikken(noe slikt som Half-life 2) Feil! RPG dreier seg ikke om grafikk! Man skal ikke gå rundt og se på at skjegget gror på NPC'ene! En forbedring på grafikken gjør ingen ting (får det ingen forbedring, så gjør det meg absolutt INGEN TING), men får det HL2 grafikk, ja da vet ikke jeg om jeg orker å spille det. Loade annenhvert sekund, spillet går superhakkete tvert du møter på en fyr, osv osv. Om KOTOR3 får noe tilsvarende HL2-grafikk, skulle faen meg spillet fått minus poeng for det.
ZanZel Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Det burde vært storien til 1'ern og spillbarheten til 2'ern syns nå jeg.. En blanding av dem begge, da hadde det vært best! 1'ern var helt klart story-messig best, mens 2'ern var overlegen på features.. 1'ern kunne jeg nesten ikke slutte å spille, mens 2'ern var det bare så vidt jeg hadde lyst til å spille videre på etter jeg hadde quitet...
Shhhh Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Jeg har ikke spilt noen av de, men har nå bestemt meg for å kjøpe ett av dem. Fortsetter historien i KOtR2 fra nr 1? Jeg vet egentlig ikke om jeg kommer til å like spillet, men etter anmeldelsene å dømme er det virkelig store spill. Hva anbefaler dere for en som aldri har prøvd spillet før?
gnom1 Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 I ditt tilfelle anbefaler jeg KOTOR1: Liker du det ikke har du spart penger siden KOTOR1 er billigere en KOTOR2. Liker du det har du et godspill til på på gang som er lagd over samme lest og plassert kun 5 år etter i tid
Hr. Jenssen Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 (endret) Jeg har ikke spilt noen av de, men har nå bestemt meg for å kjøpe ett av dem. Fortsetter historien i KOtR2 fra nr 1? Jeg vet egentlig ikke om jeg kommer til å like spillet, men etter anmeldelsene å dømme er det virkelig store spill. Hva anbefaler dere for en som aldri har prøvd spillet før? Det som er fint med KOTOR, er at du MÅ ikke spille 1'ern for å få med deg hva som skjer i 2'ern (selv om at du får noen "aha"-opplevelser om du spiller 1'ern først). Personlig vil jeg anbefale 1'ern, da du kan finne den billig nå, på noen butikker. Og når du har gjort ferdig 1'ern, har kanskje 2'ern sunket i pris! Og så blir det bare bedre, siden KOTOR2 har en del nye features. Så om du spiller 2'ern først, blir det litt "tomt" å spille 1'ern etterpå, om du skjønner. BTW: Det billigste nettstedet du får de to spillene fra, er Spelbutiken.se. Star Wars: KOTOR Star Wars: KOTOR 2 Endret 21. mars 2005 av MeTa][iC
ZanZel Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 (endret) [iC,21/03/2005 : 13:59] BTW: Det billigste nettstedet du får de to spillene fra, er Spelbutiken.se. Star Wars: KOTOR Star Wars: KOTOR 2 De er vel billigere på play.com KOTOR 1 til 17.99£ = ca180kr KOTOR 2 til £24.99 = ca250kr klart at den siste er over 200 kr så da blir det pluss tollgebyr.. men det blir det vel på begge fra sverige oxo? Endret 21. mars 2005 av ZanZel
Blib Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 (endret) Personlig *HATET* jeg KotOR2. Buggene er *store*, historien er elendig, personene du møter på er kjedelige, samtale-mulighetene er alt for begrenset, 'overraskelsene' i spillet er ikke spesielt overraskende samt at det var enda flere ting som bare irriterte meg grenseløst med handlingen i spillet. At noen kan anbefale dette spillet i den minste grad er meg uforståelig. KotOR1 derimot.. Er vel når jeg tenker meg om fremdeles *det* beste spillet jeg noensinne har testet når jeg tenker meg om. Joa, så spiller jo selvsagt forventninger en del inn her, men selv i etterkant ved å prøve å tenke ut positive sider ser jeg ingen. Spesielt introen på den mining-facilityen og første planet var så grusomt kjedelig. Holdt vel på å legge bort spillet et par ganger kun gjennom første delen av spillet pga jeg mislikte leveldesign og handlingen så mye. Grr ***SPOILER*** Og en ting jeg *enormt* hatet med KotOR2 og Obsidian Entertainment var at de faktisk hadde bestemt hva min char fra KotOR1 hadde gjort etter spillet der var ferdig! Altså, hvem pokker er de til å si "Nei, du bestemte deg for å drite i Bastilla og forlate henne for å kjempe Sith andre steder." Eller at de la opp til at Sith ikke bare er disse sithene og driodene som vi ser i galaksen, men at det altså er en uendelig stor fight der ute som er større enn vi kan drømme om? Pokker ta da, jeg ønsker å bli *FERDIG* med spillet. Når de legger opp til en slik slutt virker det på meg som om dette ikke er en kamp vi kan vinne, og en gang hvert 5. år sendes en ny liten jedi ut til planetene uforbi Outer Rim for å kjempe mot noe enda større. Jeg mislikte iallefall hele den ideen der. Dere kan gjerne ha likt at det endte slik, men jeg gjorde ikke det. For meg blir dette som når Matrix 2 kom. Den ødelegger til en viss grad Matrix 1 som ender "lykkelig". Når du nå ser Matrix tenker du bare på "Nei, dette er dessverre ikke det første Matrixet", noe som ødelegger helhetsinntrykket ved Matrix 1. Føler jeg Endret 21. mars 2005 av Blib
Hr. Jenssen Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 *Masse klaging, tut og bært* Når jeg tenker meg om, er jeg meget enig i det du sier. Har også hatt det samme "hatet" ovenfor de to siste Matrix-filmene, helt siden de kom ut. Og i tillegg er de jo så sexfikserte også! Men tilbake til topic: Ja, KOTOR2's historie var hullete, og den var forhåndsbestemt. (SPOILERS) Jeg drepte faktisk Bastila da jeg spilte som Sith i 1'ern. Hvordan kunne hun da "leve" i 2'ern? Og slutten var jo bare makabert dårlig. Plutselig, etter å ha slåst mot "flyvende lyssabler", døde Kreia, og jeg reiste ut i verdensrommet, uten at jeg fikk vite hva som skjedde med onde-droiden. Og hva skjedde med de HK-droidene? Etter jeg hadde vært i den basen på Telos (der hun Jedi dama hørte til), så jeg ikke noe mer til dem! Og slutten var jo også, som du sa, meget tung, og meget kjedelig. Jeg måtte faktisk ta meg pauser på opptil 2 dager! Og dette med at det var 5 år etter 1'erns handling. Synes det var for kort, jeg. Satt hele tiden og latet som om det var 20 år etter. Men tross alle hullene (og alle bugsene), må jeg si at jeg hadde det virkelig morsomt i mesteparten av spillet's løp (spesielt slaget på Onderon, det likte jeg godt ). Så etter grundig tenkning, finner jeg ut at KOTOR var liksom stort pga. at det simpelthen var et genialt spill. 2'ern var vel egentlig stort fordi at det var oppfølger'n til en legende. Men 2'ern hadde jo en del forbedrede features, og Swoop løpene hadde jo vært skikkelig bra, hadde det ikke vært for alle bugs'ene. Men jeg anbefaler fortsatt KOTOR2. Et ganske bra spill.
Frijazz Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 Som allerede nevnt av flere her var det altfor mange løse tråder i KOTOR2 mot slutten, jeg fikk et inntrykk av at ingen av oppdragene ble fullført. De flygende lyspinnene var faktisk litt vankelige å nedkjempe til jeg fant en enkel strategi. Og det var irriterende hvor mye Kreia klarte å se i fremtiden på slutten. En billig løsning for å prøve å summere opp hva som skjer med alle sammen.
Blib Skrevet 21. mars 2005 Skrevet 21. mars 2005 *Fortsettelse spoilers* Jeg powergamet som "fighter" noe helt sykt og jeg hadde *ALDRI* klart siste fight dersom det ikke var for at spillet bugget seg og jeg kunne ta ut først 1 lightsaber, så de to siste og så henne, hver for seg. Det med HK-droidene og Kreia og alt det der er vel blant de tingene som det finnes dialog til å spillet, men som bare ble kuttet ut da de bestemte seg for å drite i gameplay og, virker det som, bare pushe ut spillet raskest mulig. Dessverre. Og derfor misliker jeg veldig sterkt Obsidian Entertainment atm. Noe som også er grunnen til at jeg sørger over at de skal lage NWN2
ZanZel Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 *Fortsettelse spoilers* Jeg powergamet som "fighter" noe helt sykt og jeg hadde *ALDRI* klart siste fight dersom det ikke var for at spillet bugget seg og jeg kunne ta ut først 1 lightsaber, så de to siste og så henne, hver for seg. spoilers videre her... Siste bossen var jo bare dødsenkel.. var jo bare å løpe rundt å bruke "throw lightsaber" eller "force jump" så gikk det jo på en, to, tre!! Trengte ikke å bry meg om de tre flygende lightsaberene engang..
Blib Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 hmm, det var kanskje en ide ja. Men var virkelig lightsaberene såpass trege at de ikke tok deg igjen altså?
Frijazz Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Jeg brukte knight speed og sprang i sirkel, og da kom lyspinnene pent på rekke en og en. Akkurat tid nok til å kverke en før neste kom. De er ikke så veldig raske.
ZanZel Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 hmm, det var kanskje en ide ja. Men var virkelig lightsaberene såpass trege at de ikke tok deg igjen altså? For sikkerhetsskyld så tok jeg og testet det igjen nå nettopp.. og det eneste jeg trengte for å ta siste bossen var å løpe rundt i ring å bruke "force jump" brukte ingen andre force powers eller noe annet! Ble faktisk ikke skadet engang.. Så det sier jo litt det.. syns det var temmelig enkelt ihvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå