Gå til innhold

PC -> Forsterker (digital coax) Haster!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Prøver febrilsk å få den digitale utgangen på det innebygde lydkortet til å sende signaler til forsterkeren min, men så langt uten å lykkes.

 

Har et asus P4P-800 hovedkort, med SoundMAX innebygget lydkort (typ AC 97 ettellerannet). Plugger coax kabelen inn i den digitale inngangen på hovedkortet og i coax inngangen på forsterkeren (pioneer vsx-d511 hvis det betyr noe). Forsterkeren er satt til å spille av fra den digitale inngangen (har forøvrig testet med dvd spiller for å forsikre meg om at alle innstillinger på forsterkeren er korrekte), men jeg mistenker at 'lydkortet' ikke sender signaler via den digitale utgangen.

 

Noen som har ideér til hva jeg kan prøve for å få dette til å fungere? Evt. noen som bruker samme innebygde lydkort og digital ut?

 

All hjelp mottas med stor takk!

 

/Strup

 

 

Edit: har også et SB Audigy2 lydkort (bulk), men såvidt jeg kan se er det ingen digital utgang bak på bracketen. Må man bruke en ekstention fra selve lydkortet og plugge inn derifra? Hvis det er tilfellet kan jeg bare glemme å bruke Audigy kortet til dette atm, for den ekspantion bracketen finner jeg ikke ;p

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...