Gå til innhold

CSS og tables?


Anbefalte innlegg

Driver på med min først hjemmeside basert på CSS, har drevet en del med html før men er fersk på CSS.

Siden består av 3 elementer: header (logo), meny og inneholdet (body)

Det jeg prøver å få til er en hvit ramme rundt alle de 3 elementene, se bilde.

BILDE

PS. har ikke tenkt å bruke de fargene som er på bilde ;)

 

Må man bruke tables for å få til dette eller går det ann å få til i CSS?

Hadde vært fint å fått til noe lignende de boksene med tekst og bilder som de har på http://www.battlefield.no/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

border:solid 3px white;
  margin-left:0 auto;
  float:0 auto;
  width:738px;

 

Nå ser den slik ut, da ligger den til venstre, det er egentlig greit nok.

Hva mente du med (t/b l/r)?

top, bottom, left og right?

 

Har et spørsmål til jeg.

Kan man sette en minimum høyde på der hvor teksten skal stå, men at den har mulighet til å utvide seg nedover?

Siden ser litt rar ut hvis det er lite tekst på siden, hvis du skjønner hva jeg mener. ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som om du bomma litt. Skulle vært kun margin: 0 auto; ikke margin-left og ikke float.

t/b l/r betyr at første parameter er top/bottom justering og andre parameter er left/right justering. I dette tilfellet blir left/right satt til auto og tingene blir midtstilt.

 

Usikker på minimumshøyde. Mulighet er å slenge et bakgrunnsbilde på en viss høyde under wrapperen, og samtidig ha samme bakgrunnsbilde i kroppen. Da vil bakerste bakgrunnsbilde synes når teksten er for liten, og så vil kroppens bakgrunnsbilde ta over når det blir mer tekst. Problemet da er å få en fin kant nederst. Finnes nok bedre alternativer.

 

Edit: CSS2 har en min-height. w3schools.com: CSS Dimension, men som man ser støttes den ikke av så mange nettlesere ennå.

Endret av balletryne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...