Gå til innhold

Heftig GPU kjøler Nvidia og ATI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo liksom minne kjølinga som var rååå da...

MAnge som leverer GPU kjølere, men så lenge minnet trenger luft, så synes jeg att man bare er halveis i mål.

HAr prøvet å lete litt etter denne i norge, men har ikke funnet den så langt, å det er lenge siden jeg leste om den første gangen...

Den virker helt genial for meg, siden den også ser ut til å bruke alle 4 hullene for å feste den til gfx kortet. Problemet med den jeg har i dag, er att den bare sitter i 2 skruer, slik att jeg måtte lage ett feste nr 3. Virker mer elegant og gjennomført denne her, enn noe annet jeg har sett.

Får nok ta en telefon til komplett i morgen, å høre om de kan skaffe den.

Endret av divemaster
Lenke til kommentar
Er jo liksom minne kjølinga som var rååå da...

MAnge som leverer GPU kjølere, men så lenge minnet trenger luft, så synes jeg att man bare er halveis i mål.

HAr prøvet å lete litt etter denne i norge, men har ikke funnet den så langt, å det er lenge siden jeg leste om den første gangen...

Den virker helt genial for meg, siden den også ser ut til å bruke alle 4 hullene for å feste den til gfx kortet. Problemet med den jeg har i dag, er att den bare sitter i 2 skruer, slik att jeg måtte lage ett feste nr 3. Virker mer elegant og gjennomført denne her, enn noe annet jeg har sett.

Har du i det heletatt kjent på GDDR3 minne? Det blir omtrent ikke varmt i det heletatt! Det er totalt bortkastet og ha vannkjøling på GDDR3 minne. Skulle skjønt det om det var snakk om GDDR1 minne altså (som blir veldig varmt).

 

Jeg har AC Twinplex 6800 blokken og Zalman RAM kjølere på minnet på mitt XFX Geforce 6800 Ultra, og minnet blir jo aldri noe særlig varmere enn lunken temperatur! I tillegg er minnet på mitt 6800U overklokket fra 1100MHz til 1300MHz helt uten problemer, og core fra 400MHz til 475MHz.

Lenke til kommentar

JA, jeg har kjennt på minne brikkene, men synes likevel att det hadde vært fint å kjøle dem ned, siden jeg allerede har vannkjøling på CPU, Chipsett og GPU

Dessuten så er jeg ute etter å bytte ut min gpu kjøler, å da ville jeg ha en som også kjølte ned minnebrikkene på gfx kortet. Jo mer varme jeg får ledet vekk fra luften inne i kassa, jo kjøligere blir det inne i kassa. ( siden jeg har ett system som er lydløst, så har jeg ikke masse vifter som blåser inne i kassa )

Målet for meg er å få en maskin som ikke bråker mer enn vannpumpe og harddisk samlet.

 

Hvor høy temperatur er det bra å tillate på PCB ?

Endret av divemaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...