benjaminbredal Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hei jeg har registrert et .no domene på domeneshop med 100 mb hotell. Det har ubegrenset antall epostadresserUbegrenset antall DNS-pekere/www-forwardinger Webmail Spam- og virus-filtrering FTP og besøksstatistikk -FrontPage Server Extensions - - CGI/SSI/PHP4/Unix shell - - MySQL Jeg skal lage en hjemmeside med forskjellige reiseskildringer, bilder, gjestebok, email til konto, videofiler, muligens web-forum og kanskje SSI-tjenester seinere. Hvilke script-program bør jeg bruke for å lage hjemmeside, har ingen erfaring og resultatet bør bli rimelig bra. For å laste opp sidene kan jeg bruke FTP eller FrontPage Server Extensions, fordelere/ulemper med disse formene. Igjen jeg har ingen erfaring. Jeg kommer ofte til å sitte på lavhastighetsinternett eller sailmail fra SSB-radio om bord i seilbåt(lav overflytningshastighet), vil dette påvirke hvilket program jeg skal bruke. benjamin
nree Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 (Redigert innlegg)Jeg skal lage en hjemmeside med forskjellige reiseskildringer, bilder, gjestebok, email til konto, videofiler, muligens web-forum og kanskje SSI-tjenester seinere. Hvilke script-program bør jeg bruke for å lage hjemmeside, har ingen erfaring og resultatet bør bli rimelig bra. For å laste opp sidene kan jeg bruke FTP eller FrontPage Server Extensions, fordelere/ulemper med disse formene. Igjen jeg har ingen erfaring. Jeg kommer ofte til å sitte på lavhastighetsinternett eller sailmail fra SSB-radio om bord i seilbåt(lav overflytningshastighet), vil dette påvirke hvilket program jeg skal bruke. benjamin Hei, jeg bruker selv Frontpage selv men det enete som er no dritt med det er at Frontpage ikkje har peiling på PHP. Vist du skal lage ein bra side for noe sikkelige greier bør d lære deg litt om PHP først. Du kan finne mange gode guider til dette på f.eks www.google.com Vist du skal sitte på lav hastighet? hvor lav da? mobil, 54kbps? Ja, da er jeg redd det vil påvirke hastigheten på og laste opp siden på internet betraktelig, og vist du skal ha ein stor side med PHP og greier og sitter på 54kbps kan det gå mange tellerskritt før du har fått siden ferdigdt lastet opp. Når det gjeller om du skal laste opp med FrontPage eller FTP er det enkelt, FTP!!! Jeg har mye erfaring med andre folk som sier at det frontpage greiene til og laste opp sider med bare er noe piss som microsoft kunne spart seg for... Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå