Gå til innhold

Sette Xbox som FTP server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var seriøst ment, hva er problemet?

Oki. sry. Problemet er at vi ikke har funnet noen tråder på xbox-scene enda.

 

Det er bare opprettet tråder om hvordan man har problemer med å koble sammen PC og Xbox i ett lokalt nettverk. Jeg har spørt der selv, men dårlig med respons...

 

Kanskje ett vanskelig tema ...

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye hokus pokus i bildet. Enkelt forklart så sett xboxen til å motta ip adressen automatisk. Bruk så denne adressen til å komme inn på xboxen. Har selv brukt denne løsningnen når jeg skulle "fikse" en xbox. Eneste han i "andre enden" måtte gjør var å resette når jeg ga han beskjed om det over msn.

 

Jeg satt også for en tid tilbake opp en server så andre med xbox kunne streame direkte fra FTP serveren min. De måtte ha 10Mbit linje for at dette skulle gå (Har høy kvalitet på feriefilmene mine). Husker jeg brukte relax til dette. SMB bør vel også gå.

 

Ps: det kan være lurt å skifte standard passordet når du kobler den "direkte" ut på nettet.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Problemet er at vi ikke har funnet noen tråder på xbox-scene enda.

Du har fortatt ikke fortal hva problemet er, men er det å få tilgang til Xboxen utenfra?

 

Jeg har f.eks min Xbox "rett på internettet," men så har jeg også offentlig ip på den.

Har du ikke det på Xboen og har en router må du forwarde porten på routeren.

 

Det beste er da å spørre i en pc, nettverk forumkategori for det du skal gjøre er akkurat det samme som å sette opp en ftpserver på en pc i en lokalt nettverk og få tilgang til den utenfra.

 

En Xbox er nettverksmessig akkurat som en pc.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Du har fortatt ikke fortal hva problemet er, men er det å få tilgang til Xboxen utenfra?

Forklarte dette tidligere i posten:

Det jeg lurer på er om man kan sette opp en FTp server på xboxen, så jeg kan koble meg til fra en annen pc i ett annet hus... for å forklare det på en teit måte :p

 

Men la oss ikke droppe det nå. Jeg skjønte dere hvertfall, både Panter og EskimoBob, så jeg skal prøve videre.

Men trenger man noen ekstra programmer på xbox en for å kunne gjøre dette?

Lenke til kommentar
Sett xboxen til å motta ip adressen automatisk.

For å klare dette, må jeg da gå på evox.ini fila og slette det som står på IP-adressa der. Det står vanlig intern Ip der fra før (192.168.1.199), skrive noe, eller noe slikt?

 

Jeg må kanskje sette StaticIP= NO i evox.ini?

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar

Dette gjør du i system settings i evox, du trenger ikke redigere ini fila. Men det løser ikke problemet ditt. Skal du nå ftp'en på xboen over internett må du legge inn den offentlige ip adressa di i ftp programmet på xboxen din, tror ikke det finnes ftp servere til xbox som har denne muligheten. Du kan muligens fikse noe greier i routeren din, he he. Gi en lyd om du får det til.

Lenke til kommentar

Sakset fra hardware.n forum:

 

Mener du at folk på utsiden ikke får logget seg inn på serveren din?

 

pkt 1. Vi må anta at du setter opp serveren rett, og at brannmuren slipper gjennom trafikk (både i router og software i PC)..

 

pkt 2. Folk utenfra kontakter din server på din internett-IP på en avtalt port som gjerne er 21. I routeren må du sette NAT til å videresende all trafikk over port 21 til din intranett-IP på den maskinen som serveren står..

 

feks: IP. xxx.xxx.xxx.xxx, port 21 -> router NAT IP. 192.168.2.153 port 21. -> PC ftp server port 21.

 

Er dette satt opp riktig, vil jeg anbefale deg å gå til pkt 1 igjen og vurdere om det er noe galt der.

Du sier at du har satt det opp både i router og adsl-modem, og det gir meg en mistanke om at du har et adsl-modem som fungerer som router i tillegg. Stemmer dette? Vil også anbefale å skru av DHCP i dette tilfellet, så har du mer kontroll på NATingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...