Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skjermbilde


Anbefalte innlegg

Jeg har socket 939 system.

Problemet er at plutselig for 14 dager siden fikk jeg sort skjerm, dvs ingen skjermbilde i det hele tatt. Forsøkte å teste skjermkortet hos en kompis og der virket det. Så det er ikke skjermkortet som er problemet. Systemet har fungert utmerket siste 2mnd bortsett fra at jeg har hatt 3stk gainward 6800le som har blacka ut i spill. Mistenker nå at det ikke har vært kortene sin feil at det skjedde.

Har fått hovedkortet testa hos netshop og der fungerte det utmerket. Har også testet med OCZ 450w modstream uten bedring. Prøvd og bytte om og bare kjøre med en minnebrikke uten hell. Prøvd med kun hovedkort, cpu, gpu, og ram på en eske uten tegn til liv i skjermen. Prøvd forskjellige skjermer. Selvfølgelig resatt cmos noen ganger og hatt ute batteriet i noen timer. D-bracket lyser på memory detection test. Merkelig hvis den plutselig ikke skulle godta minnet mitt.

Også merkelig at når jeg skrur på power bak på psu så starter maskinen av seg selv. Trenger ikke trykke framme. Slik var den ikke tidligere.

Specs:

Msi k8n neo2

2*PQI turbo 3200

3200 winchester

gainward 6800le

2*maxtor 200gb s.ata

mist 430w

 

Noen som har opplevd lignende eller noen tips?

Mottaes med stor takknemmlighet!

 

edit: lyser nå på harddrive controller på d-bracket

Endret av zexs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo! Samme problem. Jeg utelukka først skjermkort, og sendte etter instink hovedkort inn på sjekk, ingen feil funnet men de hadde byttet det. samma skjedde flere ganger. Tilslutt fant jeg ut at det var cpu'en som var gåen. Var en litt skadet kant på kjernen etter litt bra montering av kjøleribba.

 

Jeg vil tro du trenger en ny cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...