Gå til innhold

Støy fra Høytalerne.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

vet ikke om det finnes en lignende post, men jeg prøver..

 

Høytalerne mine lager mye støy når jeg har dem på litt høyt, hører det best når jeg ikke hører på noe musikk fra pcen. Støyet blir bare værre når jeg scroller opp eller ned og lignende.

 

er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette? å bli kvitt den irriterende lyden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hørt det har med at du ikke har pcen koblet til en jordet kontakt!

Prøv å strekk en jordet skøytekabel fra bad eller kjeller fra et jordet uttak!

PS: dette er bare en midlertidlig løsning! som IKKE bør anvendes! Det er ulovlig å legge skøyte kabel mellom rom, p.g.a at vis du sitter i et rom uten jorda uttak, og tar mellom f.eks TVen og PCen (som nå er jordet) så kan du få et utslag mellom tv og pc GJENNOM deg. Men du kan prøve dette,for å skjekke om det er der feilen ligger. På eget ansvar!

Lenke til kommentar
kommer nok litt ann på "lydkvaliteten" på sangene dine, åssen filtype er musikken?

Dette er nok ikke grunnen, siden han får lyden også når han ikke hører på musikk.

 

Har samme problemet selv. Det er støy fra vifter i kabinettet, strømforsyning ol. som påvirker høyttalerene. Er ikke mye å gjøre med det, utenom å flytte høyttalerene lengre bort fra pc'n eller omvendt.

Lenke til kommentar

Noe jeg har merket er at kabelen som går mellom TV-kortet og line-in får det til å støye i høytalerene når maskina jobber. Ganske snodig dette.

 

Og for to uker siden røyk høytalerene mine. Selv om de ikke var koblet til dundret det og spraket i dem. Jeg fikk byttet dem hos PSdata og fikk nye og bedre høytalere, men er det noen som skjønner hvorfor det skjedde?

Lenke til kommentar
har hørt det har med at du ikke har pcen koblet til en jordet kontakt!

Prøv å strekk en jordet skøytekabel fra bad eller kjeller fra et jordet uttak!

PS: dette er bare en midlertidlig løsning! som IKKE bør anvendes! Det er ulovlig å legge skøyte kabel mellom rom, p.g.a at vis du sitter i et rom uten jorda uttak, og tar mellom f.eks TVen og PCen (som nå er jordet) så kan du få et utslag mellom tv og pc GJENNOM deg. Men du kan prøve dette,for å skjekke om det er der feilen ligger. På eget ansvar!

TV-en er helt sikkert dobbelisolert så det skjer nok ikke ;) men forstår ikke hvorfor det skulle være så farlig. Det er jo akkurat det samme som om stikket på hans rom hadde vært jordet.

 

Husker også jeg hadde en slik lyd på mitt intrigerte lydkort, den stod også på et ujordet stikk, så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Ellers så syntes jeg å ha hørt noe om at strømforsyninga kan ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...