Gå til innhold

Etterfølger til G6 (Canon)


Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til om det er en etterfølger til Canon G6 på trappene og eventuelt hva som som er å forvente av endringer?

 

Har sansen på Canon G6 og vurderer å kjøpe et slikt, men dersom det er ventet ny modell innen ikke alt for lang tid velger jeg heller å vente på nyere modell.

 

Takker for svar!

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden G6 kom i ny modell rett før ju 2004 må du nok vente en god stund på G7 eller hva nå det enn blir. Den nye 7.1Mpiz brikken blir jo nå brukt av flere og flere, og det viser vel nok at vi ikke har sett den brikkens fulle potensiale ennå.

 

Kjøpte selv G6 like før vinterferien og er stort sett fornøyd. Det er ikke så raskt som dSLR, men det er nok det eneste jeg har å utsette på kameraet.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Dersom du trenger lynrask autofokus og har råd og plass til dSLR, så kjøp det! :D

Tipper autofokusen på et speilrefleks er 10-20x kjappere enn G6...

 

Men det lar seg gjøre å ta actionbilder med kameraet, for all del.. Legger ved et bilde fra vinterferien, tatt på "motor" av min datter på 5 som aker. Bildet er croppet i PhotoShop, og gjort litt skarpere.

Vinterferie2005_106.jpg

 

G6'en sliter litt i svakt lys, der hjelpelyset ikke treffer riktig og kameraet må prøve seg frem etter linsa. Men har du god tid i slike tilfeller, finnes jo manuell fokus da. Funker fint den.

 

Bortsett fra dette vil jeg si at G6 er et kjempekamera.

Bildene blir veldig fine uten veldig mange runder i PhotoShop og lign, noe jeg ser på som en stor fordel. Og blitz bilder tatt på nesten kloss hold, blir helt strøkne.

 

Jeg har også prøvd G6 med ekstern blitz... Helt supert. Det er nok neste inv. objekt...

Endret av Glenn Østerud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...