Gå til innhold

Spillpc på budsjett


Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å skifte ut PCn (HP... grrrrr...) min (kabinett m/innmat). Har veldig lyst å prøve meg på å bygge noe selv, selv om jeg har lite erfaring med dette fra før av. :hmm:

 

PCn skal som nevnt brukes stort sett til spill og surfing. Noen som kunne hjelpe meg med forslag/tips? Prisen bør ligge mellom 5-10k et sted... Helst nærmere 5 enn 10.. :roll:

 

Så f.eks på et Matrix Miditower Sort 300W PSU-kabinett hos netshop. Hva bør dette fylles med for å få en best mulig spillpc til en OK pris?

 

Alle forslag mottas med takk! :w00t:

Endret av octopz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til spilling vil jeg anbefale deg et AMD64 oppsett.

Ta et Asus A8N hovedkort, 1gb ddr400 minne, en Western Digital HD (ukens tilbud på netshop - Er ide da...), NEC 3520 DVDR spiller og selvfølgelig en AMD64 prosessor. Selv har jeg 3200+ og den holder til alt jeg har prøvd til nå. Går som smør. Selv har jeg et 9800 pro, men du bør nok går for noe litt nyere. Tok ikke med alle komponentene, for du har noe fra før?

 

Et generelt tips er å sjekke ut anbefalinger her på HW og f.eks lese i forumene for de forskjellige komponentene.

Lenke til kommentar
Til spilling vil jeg anbefale deg et AMD64 oppsett. 

Hva igrunnen er "forskjellen" på Pentium vs. AMD? Hvorfor bør jeg satse på det ene (AMD) heller enn det andre?

 

Noen som kunne tenke seg å sette opp et helt forslag med

  • Prosessor
  • Hovedkort
  • Skjermkort
  • Harddisk
  • Minne
  • DVDR
  • Glemte jeg noe viktig nå? :hmm:

slik at jeg har noe å gå ut i fra?

Lenke til kommentar

Prosessor: Amd64 3200+

Hovedkort: Asus A8N SLI deluxe socket 939

Skjermkort 6600GT

Harddisk: en billig ;)

Minne: Geil pc3200 1 gig

DVDR: nec 3520

 

 

Det er hvertfall en tanke? koster omtrent 7k.

 

Dette oppsettet vil være "litt" fremtidsrettet med tanke PCI-E, SLI å litt overklokking..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...