Gå til innhold

Dell D600 (støy etc)


Anbefalte innlegg

Jeg skal en tur innom USA og vurderer å kjøpe meg en pc fra Ebay. Mine kriterier er som følgende. Vil ha en centrino med min 1,5ghz, min 512ram, dvdbrenner (helst 8x), 14" skjerm (har ikke behov for mer), og vekten skal ikke være mer enn 2,4.

 

Har endt opp med at Dell sin D600/D610 og IBM sin Tserie kan være aktuelle. SAmmenligner jeg priser med norge er det meste på ebay rimelig, men jeg har satt øynene litt på Dell D600 siden jeg kan får den med 1gb minne, 1400*1050 skjerm, dvdbrenner, 60gb hd og 1,6 centrino - det kan jeg får for 1350 dollar i ny tilstand. Det blir godt under 10000 med den lave dollarkursen.

 

Det jeg lurer på er om noen her har noen erfaringer med D600, og da tenker jeg først og fremst på støynivået. Kan godta noe støynivå, men vil helst selvsagt ha så lavt som overhode mulig. Fått inntrykk av at D600 til og med støyer litt mindre enn storebroren D610?

 

Problemet med IBM Tserien er at skal man ha dvdbrenner ender man sjelden under 2000dollars. Noen som har meninger ang D600 eller meninger ang andre pcer det bare å si ifra!

Endret av andrevr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Dell D600 og kan ikke si annet at jeg er meget godt fornøyd med denne på alle måter. Men ang. støy som du var interessert i så er den mer eller mindre lydløs, vifta går av og til på laveste hastighet, og evt litt raskere hvis du belaster maskinen mye, men det er uansett ikke noe støy å snakke om. Så alt i alt så kan en D600 anbefales. :)

Lenke til kommentar

HWL, takk for svar.

 

Som du skjønner så akter jeg å kjøpe en bærbar pc på ebay. JEg nevnte spesifikasjonene (60gb,1gbminne,dvdrw,1400x1050skjerm,1.6centrino). Det kan jeg få for litt over 8000. Høres det ut som et godt kjøp (jeg tror det).

 

Jeg har sett litt på D610 i praksis, men etter det jeg har lest etc. så er den ikke så fantastisk mye bedre for å si det slik. Og det kan rent prismessig kanskje være lurere å kjøpe en modell som kanskje er et år gammel enn å kjøpe det aller nyeste på markedet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...