Gå til innhold

Ny gamingPC - oppdatert - s939 + ATI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dyr OCZ minne kjøper du hvis du driver med overklokking, ellers holder det med "vanlig" priset minne. Mener jeg så 1 GB Corsair ram til tusenlappen et eller annet sted...

 

Hvis du sjekker produkterfaringen til raptordisken så ser du at mange er fornøyd og erfarer at det går merkbart raskere i spill og OS. Jeg sikler på en slik selv.

 

Når det gjelder skjermkort så anbefaler jeg deg å sjekke ut Hightech (selges av Netshop) da de har veldig bra kjøleløsning og defor er ganske stille.

 

Razer musa er bra til spilling, men jeg synes ikke den er så god å holde i ellers, den er for liten. Men det blir jo litt subjektivt. Logitech MX510 er at bra alternativ.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Dyr OCZ minne kjøper du hvis du driver med overklokking, ellers holder det med "vanlig" priset minne. Mener jeg så 1 GB Corsair ram til tusenlappen et eller annet sted...

 

Hvis du sjekker produkterfaringen til raptordisken så ser du at mange er fornøyd og erfarer at det går merkbart raskere i spill og OS. Jeg sikler på en slik selv.

 

Når det gjelder skjermkort så anbefaler jeg deg å sjekke ut Hightech (selges av Netshop) da de har veldig bra kjøleløsning og er defor ganske stille.

 

Razer musa er bra til spilling, men jeg synes ikke den er så god å holde i ellers, den er for liten. Men det blir jo litt subjektivt. Logitech MX510 er at bra alternativ.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Husk at Windows XP 64-bit er rett rundt hjørnet.

Som betyr hva? For oppsettet mitt altså?

Kun at du kanskje bør kjøpe 64-bit versjonen av OS'et.

Mener at de som har vanlig 32bit winxp får 64bit versjonen gratis.. så lenge du har en valid key altså.

 

Forresten, ville heller gått for 3200+ cpu og legge litt penger inn i rammen,

ocz pc3200 platinum rev2, klokker lett opp til 3500+ stabilt (hvis du vet hva du driver med eller får noen til å hjelpe deg)

Hvis du ikke har lyst til å investere i ram kan du bruke ram divider som deler hvor mange mhz minnet skal kjøre i forhold til fsb.

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar

Ok, noen små oppdateringer fra forrige oppsett:

 

 

Fra Netshop:

 

-DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort

-Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe

-OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition 2x512MB (2-3-2-5)

-BenQ DVD-Brenner DW1620PRO Double Layer

-OCZ PowerStream strømforsyning 520W

-Razer Diamondback Precision Gaming Mouse

-Razer RV1001 eXactmat

-Microsoft Digital Media PRO Keyboard

-Koss SB45 hodetelefon

-Microsoft Windows XP PROFFESIONAL OEM, eng. m/SP2

 

Totalt fra Netshop: 12 294,- kroner

 

 

Fra PS Data:

 

-AMD CPU Athlon-64 3500+ S-939 2.2GHz 512kB Boxed

-Creative Soundcard Audigy 2 ZS

-WD Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA 3.5" 8MB, WD2500JD

-Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" AT Internal Black

-Samsung DVD-ROM 16X / 48X ATAPI Internal Black

-Thermaltake Xaser Shark Full Tower ATX Aluminium Black

 

Totalt fra PS Data: 5 371,25 kroner

 

Totalt fra begge, eksl. frakt: 17 665,25 kroner

 

 

Har forandret på følgende:

 

Byttet ut Thermaltake PSU med OCZ Powerstream 520W

Byttet ut RAM fra PS Data med OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition 2x512MB (2-3-2-5) fra Netshop

Byttet ut NEC DVD brenner med en BenQ

 

Jeg vil tro smertegrensen min ligger rundt 18 000,-. Så en Raptor harddisk og det dyreste OCZ minnet vil dytte prisen over den grensen... men vi får se ;)

 

Kommentarer til det oppdaterte oppsettet mitt?

 

 

***EDIT***

 

Regnet litt på det med en Raptor + en vanlig S-ATA i tillegg.

Hvis jeg kjøper en WD 74GB Raptor og en WD 160GB vanlig S-ATA, øker totalprisen til 18 752,75 kroner

 

Hmmm :hmm: vil det altså være verdt det?

Endret av Lakesis
Lenke til kommentar

Jeg leser på Microsoft.com om 64bits XP:

 

The next generation of 64-bit computing is currently under development and will be available during the first half of 2005. In the meantime, you can download or order a free trial preview of Windows XP Professional x64 Edition if you already have a 64-bit ready PC, such as an AMD Opteron, AMD Athlon 64, Intel Xeon with EM64T, or Intel Pentium 4 with EM64T.

 

Men når vil disse komme i salg i nettbutikker?

Vil de da selges som nå? (Jeg vil ha en engelsk Pro versjon m/SP2)

Vil pris være det samme som vanlig XP nå?

For å kjøpe en OEM versjon, må jeg jo kjøpe den sammen med hovedkort, CPU eller lignende.

 

 

***EDIT***

 

Jeg ser at 29. april er nevnt mange steder som release. Ser også at det nevnes at MS vil gi mulighet for 32bits eiere og få 64XP gratis. Noen som vet om noe av dette er bankers eller?

 

Men hva som er viktig for meg å vite, er at hvis jeg kjøper en OEM Eng Pro nå (32bit), at jeg da kan bytte fritt til 64bit når det kommer.

Endret av Lakesis
Lenke til kommentar

Yes, hvis ingen har noen flere invendinger, tror jeg snart tiden er inne for å legge inn ett par bestillinger :D

 

 

Det ser ut som jeg vil gå for en 74GB Raptor disk + en 160GB WD S-ATA.

 

De spillene som jeg installerer på 160GB'en, vil de da ikke dra nytte av Raptoren? Er det kun de spillene som blir installert på den som vil gå noe raskere?

 

 

 

Ett lite sidespor; Selv om jeg ikke skal ha noen ny skjerm enda (har en Samsung Syncmaster 959NF som jeg er godt fornøyd med), har jeg begynt å planlegge ett LCD kjøp senere i år (rundt skatte/feriepenger tiden ;) ).

 

Til gaming; hvordan er de nye 19" fra BenQ og Samsung med 8ms responstid? Det er de to jeg har tittet på. Vil de være like bra som Samsung CRT'en min? Eller bør jeg fortsatt holde meg til CRT?

 

Takker for all hjelp så langt forresten! :)

Endret av Lakesis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...